Jag visste inte att det var möjligt men du kan bara gå till https://www.netflix.com/browse/audio
och filtrera för ryskt ljud. Fungerar faktiskt. Jag är oerhört imponerad. Det finns massor av kvalitetsinnehåll (åtminstone i Tyskland, där jag bor). Bland annat: Community, Narcos, Vikings, Disenchantment, Black Mirror, Stranger Things och generellt många tecknade serier och filmer (SpongeBob, Shrek).
Varför är detta första gången jag stöter på detta? Jag är förvirrad. Jag antar att alla mina tidigare googlesökningar bara gav resultat för ryska originalserier och filmer.
Det var här jag hörde om den här funktionen: https://www.msn.com/en-us/money/other/secret-codes-to-learn-a-new-language-by-watching-netflix/ar-BB1cT6pA
Tydligen kan du också ändra språket i din Netflix-profil.
Hoppas detta är till hjälp för någon
Edit: Jag insåg precis att en del av ljudet bara är rösts över, inte riktiga dubbningar. Men det finns också dubbningar.
I Amerika blockeras tyvärr mycket av det ryska ljudet om du inte använder en VPN. Du kan söka efter ryskt ljud och det kommer upp alla Netflix-original med ryskt ljud men när du försöker spela upp det är det inte ett alternativ, åtminstone i min erfarenhet.
Jag skapade en ny profil och döpte den till “Rysk” och gick in i kontoinställningarna och satte språket för den profilen till ryska, fungerade bättre för mig och kan hålla saker separata också, särskilt om du tittar på en serie igen i ditt eget språk!
Någon försökt i Amerika än?
Definitivt testa detta, tack!
Jag hatar verkligen hur Netflix ändrar denna funktionalitet var tredje månad. Detta kommer inte att fungera till mitten av sommaren och då kommer någon annan att posta ett annat sätt de hittat denna funktion.
Så många gånger har jag haft en serie som jag tittade på på ryska som plötsligt förlorade möjligheten att ha undertexter mitt i.
Jag skrev alltid bara “Rysk” i sökrutan och fick ett stort urval av filmer med ryskt ljud eller åtminstone undertexter. Testade det en dag och det fungerade.
Fungerar inte i AU - kan inte heller ändra Netflix-språk till ryska. Varför gör de så här?