Jag visste inte att det var möjligt, men du kan bara gå till https://www.netflix.com/browse/audio
och filtrera för ryska ljud. Fungerar faktiskt. Jag är chockad. Det finns massor av kvalitetsinnehåll (åtminstone i Tyskland, där jag bor). Bland annat: Community, Narcos, Vikings, Disenchantment, Black Mirror, Stranger Things och generellt många tecknade serier och filmer (SpongeBob, Shrek).
Varför har jag inte hittat detta tidigare? Jag är förvirrad. Jag antar att alla mina tidigare googlesökningar bara gav resultat för ryska originalserier och filmer.
Det var här jag hörde om den här funktionen: https://www.msn.com/en-us/money/other/secret-codes-to-learn-a-new-language-by-watching-netflix/ar-BB1cT6pA
Tydligen kan du även ändra språket i din Netflix-profil.
Hoppas detta är till nytta för någon
Edit: Jag insåg just att en del av ljudet bara är rösts döpningar, inte riktiga dubbningar. Men det finns även dubbningar.
I Amerika blockeras mycket av det ryska ljudet tyvärr om du inte använder VPN. Du kan söka efter ryska ljud och det kommer fram alla Netflix original med ryska ljud, men när du ska spela upp det är det inte ett alternativ, åtminstone i min erfarenhet.
Jag skapade en ny profil och kallade den “Rysk” och gick in i kontoinställningarna och satte språket för den profilen till ryska, det fungerade bättre för mig och kan också hålla saker åtskilda, särskilt om du tittar på en serie igen i ditt eget språk!
Någon har testat i Amerika än?
Definitivt testar detta, tack!
Jag hatar hur Netflix ändrar denna funktion varannan månad. Det här kommer inte att fungera i mitten av sommaren och då kommer någon annan att posta en annan metod de har hittat för den här funktionen.
Jag har så många gånger haft en serie jag tittade på på ryska plötsligt förlorade möjligheten att ha undertexter halvvägs.
Jag skrev alltid bara “Russian” i sökfältet och fick ett stort urval av filmer med ryska ljud eller åtminstone undertexter. Testade det en dag och det fungerade.
Fungerar inte i AU - kan också inte ändra Netflix-språk till ryska. Varför gör de så här?
Det här är bra att veta. Tack!
Växla språket till ryska, jag hade samma förvirrande problem att kunna titta på en massa serier och plötsligt ingen förutom de som är ursprungligen på ryska innan jag insåg det.
Det är konstigt. Är det bara på Netflix?
I Amerika måste du ändra språket på din profil eller så visas inte ryska ens som ett alternativ, även för saker Netflix har på ryska.
Ibland finns det bara undertexter för vissa säsonger. Kan detta ha varit problemet?
Det fungerar för mig ibland, men jag har klickat på flera listade och upptäckt att de har ljud på polska. Inte samma Netflix, inte samma.
Hmmm jag ska prova det, det var så för mig också.
Kan bekräfta. Jag testade precis detta och det fungerade!
Min specifika situation var att jag tittade på en tecknad serie och bokstavligen halvvägs genom tog de bort allt ryskt ljud för allt på sidan (för amerikanska abonnenter). De har gjort detta 2 eller 3 gånger med ryska under de senaste 5 åren. Jag gick över till YouTube eftersom jag blev så frustrerad på Netflix efter ett tag, även om jag verkligen uppskattar att du återupptäckte genvägen.
De har många bakom kulisserna policyändringar angående vilka titlar de erbjuder undertexter och dubbning för, eller om de erbjuder det alls. Jag antar att det handlar om volym eller upphovsrättsliga krav i olika länder.
Jag blev så exalterad när det fungerade, även om personerna jag delar Netflix med blev lite förvirrade
.
Jag förstår. Jag visste inte det. Tack för förklaringen