får Ultra Link Free Wifi vara på riktigt?
Om det inte kostar något, är du produkten. Inget är gratis.
Efter att ha kollat upp det skulle jag inte ge dem mitt kreditkortsnummer. Det skulle vara roligt att spendera 60 dollar på ett förbetalt kort, men jag garanterar att routern är infekterad med malware/spyware.
Det är ingen chans att de små antennerna kan fånga satellitsignaler.
två recensenter använde samma icke-lagliga bild för recensionen - FALSKT
Om det är för bra för att vara sant, är det det… apparaten och webbplatsen ser ut som ett skämt.
redigering: lol
Återbetalningspolicy - Ultra Link
På Ultra Link strävar vi efter att ge våra kunder högkvalitativa internetroutrar gratis. Var noga med att granska vår återbetalningspolicy noggrant.
1. Inga pengarna tillbaka pengar
Eftersom våra routrar är gratis, erbjuder vi ingen penningåterbetalning under några omständigheter.
Det där är inte ens logiskt men en intressant bluff. Routrar är gratis för gratis wifi, men det är de inte och du betalar 60 dollar, vilket inte är återbetalningsbart.
Jag letade efter riktiga recensioner om denna produkt. Kunde inte hitta något pålitligt jag litar på, förutom den här chatten.
Jag bad ChatGPT att hämta information, som följer:
“Ultra Link Free WiFi Router” med “obegränsad satellitinternet” låter misstänkt, särskilt om det marknadsförs som att ge gratis, obegränsad internet vart som helst utan avgifter eller kontrakt. Här är några varningstecken och saker att överväga:
1. Satellitinternetbegränsningar: Äkta satellitinternet kräver speciell utrustning som en satellitmottagare eller mottagare, vilket vanligtvis är kopplat till en satellit i omlopp för att leverera internet. Routrar ensamma kan inte tillhandahålla satellitanslutning utan ett tillhörande abonnemang, utrustning eller installation.
2. Gratis och obegränsade påståenden: Inom satellitinternetvärlden finns ofta datapåfyllningar eller rimlig användningregler. Obegränsad data är sällsynt och kostar oftast mer på grund av infrastrukturen som krävs för att ge konstant satellitinternetåtkomst.
3. Täckning och räckvidd: Även äkta satellitinternet-tjänster (t.ex. Starlink) har vissa täckningsbegränsningar baserade på geografiska områden. Påståenden att en router ensamt kan koppla dig till “obegränsad internet vart som helst” utan en tjänsteleverantör är osannolika.
4. Dolda krav: Ofta har sådana produkter fina tryck som avslöjar dolda kostnader, avtal eller extra utrustningsbehov. Det är klokt att kontrollera eventuella abonnemangsavgifter, datapåfyllningar eller behov av ett kompatibelt SIM-kort eller satellitmottagare.
5. Kontrollera recensioner och källor: Om detta är kraftigt annonserat men har lite eller ingen legitim kundfeedback kan det vara en bluff. Bedragare skapar ofta attraktiva erbjudanden som låter högteknologiska men inte levererar.
Kort sagt, var försiktig. Pålitligt satellitinternet innebär alltid en tjänsteleverantör, nödvändig utrustning, och ofta installationsavgifter. En router ensamt kan inte tillhandahålla äkta obegränsat satellitinternet utan dessa extra krav.
Okej, lyssna allihop, det här är i grunden en stor överdriven router/extender, ditt internet kommer inte ens från boxen eller satelliterna i sig utan faktiskt från det mobila företaget du väljer att köpa ett datapaket från, vilket kommer att vara på ditt fysiska SIM-kort där du sedan stoppar det i enheten precis som din telefon nu. Varje månad måste du köpa ett nytt månadsdatapaket.
Routern på bilden har “4G LTE” tryckt på den, den har till och med de små spiralformade mobila antennerna.
Ja, de är ett bedrägeri. Jag känner att jag inte borde behöva säga detta men jag antar att inte alla är tekniskt kunniga. Det är en router som fungerar som vilken annan router som helst, med radiovågor (ja, Wi-Fi är bara en radiosignal). De flesta satelliter avger en signal och du kan plocka upp den på planetens yta när den är i siktlinje. Vissa är bara kommandokontroll. Vissa sänder en tid och en plats (en GPS-satellit), och när du får tre eller fler av dessa signaler har du GPS. Det är så din telefon fungerar. Den kommunicerar inte med GPS-satelliter, den lyssnar.
Anyway, för att fortsätta, satelliter som tillåter tvåvägskommunikation, nödvändig för att internet ska fungera, har vanligtvis säkerhetsfunktioner för att undvika missbruk eller missbruk. Efter allt, någon måste spendera miljontals bara för att få en i rymden. Ett exempel är Starlink. Starlink har sina egna säkerhetsprotokoll och en ordentlig betalvägg (det är mycket dyrare än kabelinternet). Du kan inte koppla en Ultra Link-router till Starlink-nätverket gratis. Det fungerar inte så. Det kan sägas om dess konkurrenter också. De tar alla betalt.
Det finns två sätt denna router kan fungera “gratis” och båda är inte önskvärda. Först kan den skanna efter öppna nätverk, vilket blir allt svårare varje dag, eftersom företag med gästnätverk lär sig att det är farligt att lämna dessa olåsta. När du skickar saker genom dessa nätverk utsätter du din data för risk. Jag skulle kunna skapa ett lockbete-nätverk på en enhet kallad en “honeypot” och samla in varje data du skickar på internet. Folk kan säga “åh, använd bara VPN”. Men detta är ett lokalt nätverk.
Innan data går till VPN-tjänsten, är den inte krypterad. Webbsidor skulle inte tillåta dig att logga in om den var krypterad. Det finns en missuppfattning bland allmänheten om hur ett VPN fungerar. Så ta detta i åtanke. Det är inte krypterat förrän det lämnar din dator och går till dess destination. Deras användning är mycket begränsad. De använder skrämseltaktik och överdriver vad de egentligen gör för att sälja tjänsten. Lite som ett försäkringsbolag.
Det andra sättet Ultra Link kan fungera är med ett kinesiskt nätverk specifikt. Eller något annat nationalitet, men vi vet att denna produkt är från Kina. Om du är vuxen, är du troligen medveten om varför du bör vara försiktig med att skicka din data över ett kinesiskt nätverk, okrypterat. Kom ihåg, kryptering sker inte på det lokala nätverket. Mellan din dator och routern, till satelliten (som är i princip en annan router), är detta fortfarande ditt “lokala” nätverk. Men kanske inte lokalt för dig som person. Om du inte förstår varför detta skulle vara farligt och superriskabelt (eller helt idiotiskt om du värderar din integritet och personuppgifter), prata med en vuxen om det. Jag säger inte att Kina är dåligt, men det finns allvarliga bekymmer här, med mycket stabila grunder. De ger dig gratis internet som kostar dem hundratals miljoner (i USD) bara för att få det att fungera… Och de vill inte ha något tillbaka? Kom igen nu…
Och även om det använde olåsta lokala nätverk och agerade som ett mesh-repeatsystem eller någon annan metod, är de mycket sannolikt att ha bakdörrar inbyggda. Du kanske är bekant med routrar som såldes i USA för några år sedan som förbjudna på grund av dessa. Så Kina gör sina egna och smyg in dem direkt till konsumenterna, på samma sätt som du skulle få de där laserpekare som omedelbart tänder saker (vilket är olagligt för civila). Ditt data samlas mycket sannolikt in och skickas till en plats, eller en bakdörr är inbyggd för att möjliggöra hämtning via ett botnet eller en person.
De blev upptäckta för detta för ett tag sedan. De försvann, och för en dag eller två sedan började de en ny marknadsföringskampanj på YouTube. De flesta av de jag sett är AI-skapade. Det är bedrägligt, manipulerande, och ärligt talat Lat. Deras hopp är att få ytterligare en omgång av lättlurade som inte vet bättre och dra nytta av dem. Gör din hemläxa folk. Fall inte för för bra för att vara sant-fasoner, du vet bättre.
Det finns även en annan oro här. Och vissa av er kanske redan har fått erfara det hårda vägen. De använder Yun Post. Yun Post är en skräpleveranstjänst. Den använder Kina Post för att ta sig till USA, vilket tar evigheter. Sedan lämnas det till… låt oss inte säga, för att göra folk upprörda, men, äh, inte ett trevligt gäng. De nätverk som redan finns, gör penningtvätt för bedrägerier och sånt. Detta nätverk transporterar det inom det nätverket, i en slumpmässig bil, ofta hyrd. När det når dig 3-4 veckor senare är lämningen vanligtvis en slumpmässig förare från en av deras LFW-chatgrupper, oftast college-ålder. De har en mycket dålig vana att säga Fuck it, och inte ens gå ur bilen, de kastar det på din gräsmatta, slänger det i ditt postfack trots att det inte passar, jag har sett några som släppts i rännan.
Och här är den riktigt irriterande delen med Yun. Bor du i en lägenhetskomplex? Håll dig borta från dem då, eftersom de kastar ditt paket vid en slumpmässig lägenhet som är bekväm för dem, närmaste dörr till bilen. Sedan markerar de det som levererat. Och du förlorar dina pengar utan möjlighet att klaga. De postar ofta inte ens ett bevis på leveransbild.
Om du kontaktar Yun, kommer de i princip att säga “det är vårt slutgiltiga fraktbolag, vi är inte ansvariga för dem, du får kontakta dem” så du försöker, och finner att det inte ens är ett företag. Det är en slumpmässig person. Ingen nummer, ingen kontakt e-post. Inget. Om du är på Amazon, måste du rapportera detta, för det har hänt OERHÖRT mycket, och Amazon var inte medveten om det förrän nyligen. Ställen säger “skickat från USA” och sedan ser du att det behandlas under Yun… och det är i Kina som skickas till en båt… Amazon tillåter dem att göra detta, trots att det är uppenbart fel. Sedan en dag sägs det att det är levererat, efter att ha varit ofta en vecka eller så sent. Och inget är där. Amazon får klaga och tar den ekonomiska förlusten. Yun kommer undan.
Jag vet detta på direkten.
Hoppas det öppnade dina ögon. HÅLL DIG BORTA.