Får någon annan verkligen irriterad på detta

Jag använder bara plex för att vara värd för min server, inte som ersättning för Netflix… detta bland andra problem som att den bara dör direkt när jag kopplar bort från mitt hemnätverk, kan inte spela hdr-innehåll utan att betala för plex pass, och massor av problem med att spela mina egna filer löses bara genom att spela via vlc istället för plex… Jag känner att jag är på min brytpunkt och vill byta till en annan plattform. Är jag den enda som har dessa frustrationer?

Jag har använt Plex i 12+ år. Jag får inte dessa notifieringar.

Nej, stäng av de specifika notifieringarna i inställningarna.

I Plex Android mobapp: Inställningar → Notifikationer → Erbjudanden & Kampanjer.

Disclaimer: Jag stöder Plex med ett Plex Pass-abonnemang.

1. Nätverksproblem? Aldrig
  2. HDR-problem? Se min disclaimer
  3. Problem med att spela filer? Aldrig
  4. Notiser jag inte vill ha? Nej, jag vet hur man konfigurerar mina inställningar.

Jag får aldrig dessa notifieringar och Plex spelar allt jag kastar på det, så inga frustrationer här.

Nej. Jag har inte fått en enda.

Jag fick det.. Jag stängde av notifieringarna från Plex-appen, problem löst.

Inställningar > Notifikationer > stäng av Erbjudanden & Kampanjer

Och om saker inte fungerar för dig och du är inte villig att betala för funktioner som är betalfunktioner, rekommenderar jag ärligt att prova något annat.
Att bli arg på Reddit kommer inte att göra betalfunktioner gratis. Se hur du gillar Jellyfin eller liknande, kan vara bättre i ditt fall.

Om du är upprörd, byt.

Jag får inga notifieringar förutom när min databas säkerhetskopieras, eftersom jag vet hur man använder inställningspanelen i plex-appen på min mobila enhet.

Jag är nöjd med plex, och är glad att jag har ett plex pass (plexamp gör det värt det).

Jag stängde av dem. Hittills är jag mycket imponerad av stabilitet och användarvänlighet samt konfiguration som Plex Media Server har gett under åren.

Notifieringar är enkla att stänga av

Notifieringar kan redigeras i appen så du kan stänga av dessa typer av notifieringar