Få legitima event Deoxys/Zarude/Keldeo utanför Japan/Korea

Uppdatering 1 maj, 2025: Kampanjen är över, slutkoder går ut den 31 maj.

Systemet för att tjäna poäng från seriekoder och lösa in dessa poäng för slutgiltiga belöningskoder i Pokémon-kampanjen 2024 är nu stängt. Deltagande är inte längre möjligt.

Viktigt: De slutgiltiga belöningsseriekoderna (som erhålls genom att lösa in poäng under kampanjen) är fortfarande giltiga för spelrelaterad inlösen fram till och med den 31 maj 2025. Se till att använda eventuella slutkoder du redan har före detta datum.

~~
Tips: Du kan få 70% rabatt på varje e-bok genom att använda ett VPN med olika konton och ange koden “new202411” vid utcheckning, eftersom rabatten verkar baseras på IP-adress. Denna kampanj varar till den 30 november, 23:59 JST (Japan Standard Time).~~

För personer utanför Japan/Korea som vill fånga den mytiska Pokémon själv och är villiga att spendera cirka 25 USD, här är vad du behöver göra:

1. Köp denna e-bok med Shiny Rayquaza på omslagen från BookWalker (du kan registrera/logga in med Gmail, X, eller Facebook)

2. Efter köpet, gå till “Min sida” (“マイページ”) → “Köpbonus” (“購入特典”) → “Seriekod” (“シリアルコード”) och klicka på “Hämta” (“取得する”) knappen för att få din kod

3. Skapa ett konto på officiella webbplatsen

4. Klistra in dina seriekoder (varje kod är värd 4 poäng) under “Kampanjkod” (“キャンペーンコード”)

5. Upprepa steg 1, 2 och 4 fyra gånger till (med olika konton) för att få de poäng du behöver. Eftersom varje e-bok ger 4 poäng och du behöver totalt 20 poäng för att kunna hämta alla tre mytiska Pokémon, måste du köpa totalt fem e-böcker.

6. Efter att ha matat in fem koder, har du 20 poäng och kan hämta dina 3 Mythicals (seriekod), bland andra saker!
    ~~
    https://preview.redd.it/psvlguhzgw2e1.png?width=1918&format=png&auto=webp&s=3a89cbdceb685a3458b400acd32a8b0cf26524b5

Hej /u/Hoopawho,

Här är lite hjälpsam info:

Glöm inte att Epilogue-Inlägg som innehåller Spoilers måste använda Epilogue Spoiler Flair & Spoiler Tag.
Inläggeningsriktlinjer och regler
Giveaway Riktlinjer och Format
Fullständig katalog

Några Megatrådar vi använder (finns i den fullständiga katalogen):

• Trade Megatråd: för byten, touch-byten, evolution-byten, Dex-avslutning.
  • Frågor Megatråd: för alla frågor som lätt kan besvaras med hjälp av andra.

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna av denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.

Eller så kan ni bara vänta på att evenemangen blir tillgängliga här utan att behöva betala… Det hände tidigare med Genesect/Volcanion/Marshadow förra generationen.

Tålamod är nyckeln folk. Varför betala för något som senare kommer att vara gratis i landet?

Men hur får vi alla 20 poäng då? För du får bara 4 poäng per köp??
Det innebär att du bara kan få Keldeo

Hej! En fånig fråga, men jag vill klargöra innan jag överväger att göra detta, kommer jag att kunna lösa in Pokémon med en engelsk kopia av spelet eller fungerar det bara för japanska kopior?

Tack så mycket för denna guide!

Tack :folded_hands:t3: Testade detta och det fungerade faktiskt. Kostade 4 dollar och 2 cent för 4 poäng.

Hur gjorde alla detta när bokwebbplatsen är på japanska???

Är webbplatsen säker för att jag ska kunna ange ett kreditkortsnummer?

Tack! Jag använde det för att få Keldeo och Zarude, eftersom jag behövde en Zarude för mitt HOME-dex. Mycket uppskattat, och jag hoppas att några fler kan använda denna guide medan den fortfarande är användbar!

Finns det något annat på e-boksidan som kan fungera för kampanjen? Eller är det bara Rayquaza-boken?

Är det någon som vet om det finns något sätt att få något värt 5 poäng? Jag har redan fått en kod från någon som besökte Pokémon Center i Japan och de fick ett kort värt 5 poäng, så jag behöver egentligen bara 3 till av samma mängd. Visserligen kan jag köpa denna e-bok 4 gånger, men jag föredrar att göra 3 köp istället för 4.

Har vi någon bekräftelse på om evenemanget kommer till USA?

Jag gick för att lösa in den första koden, men jag får hela tiden ett felmeddelande: “Vänligen ange kampanjkoden i 16 tecken (versaler och siffror *små bokstäver är inte tillåtna).”. Har någon några idéer?

Kan någon bekräfta om det fortfarande fungerar? Jag vill prova själv också!

PSA: Det här fungerar fortfarande 2025.01.08 lol

Här för att säga att det fortfarande fungerar, jag gjorde det nyligen.

Kom för att fråga om detta fortfarande är en möjlig metod? Jag har velat ha Deoxys och Rayquaza i ÅR efter att jag förlorade min 3DS och mina originalspel i en orkan, tillsammans med nästan allt annat jag ägde. Nu när jag ÄNTLIGEN är tillbaka på fötterna och stabil, är min fritid tillräckligt tillåtande för att spela. Det är det jag saknar mest av mina gamla Pokémon jag brukade spela med och trodde var borta för alltid (kinda fortfarande tror jag att jag inte är tillräckligt lycklig för att hitta dem eftersom jag inte vet om jag är sen till detta parti också, ugh lol). Så om någon kan låta mig veta var jag kan köpa mina gamla dröm Pokémon skulle jag vara super tacksam och sjunga din lovsång i många år. Tack och lycka till med jakten, grabbar och tjejer!

TL;DR: gammal (ish, lol) återvändande spelare letar efter gamla legendariska Pokémon för Scarlet/Violet eftersom han förlorade dem (de ursprungliga versionerna) i en orkan och vill återta dem för nostalgi och för att de är SÅ COOL!

Hej /u/Hoopawho,

Här är lite hjälpsam info:

Glöm inte att Epilogue-inlägg som innehåller Spoilers måste använda Epilogue Spoiler Flair & Spoiler Tag.
Inläggeningsriktlinjer och regler
Giveaway Riktlinjer och Format
Fullständig katalog

Några Megatrådar vi använder (finns i den fullständiga katalogen):

• Trade Megatråd: för byten, touch-byten, evolution-byten, Dex-avslutning.
  • Frågor Megatråd: för alla frågor som lätt kan besvaras med hjälp av andra.

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna av denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.

Om jag köper en bok, kan jag få 1 poängkod (Keldeo) fem gånger? Eller fungerar det inte så?

Deoxys är den dyrare, men minst intressant för mig.

Får någon annan felmeddelandet “This Product has been Purchased” när de försöker upprepa processen?

De finns tillgängliga på eBay för det priset. Du behöver inte gå igenom kråksången.