Jag har precis skaffat Express VPN och oavsett vilket land jag använder (Japan, UK, USA) finns inget av de självklara animeserna tillgängliga. Assassination Classroom, Demon Slayer, Attack on Titan osv… Nämn en anime du sett på Netflix i ditt land och den finns inte där.
Det känner ens av att jag är i något av dessa länder - Japan, UK, USA… men plötsligt är allt jag vill ha borta. Verkligen som 20 anime där??
Någon som vet hur man fixar detta eller vet vad som pågår?
Tack!
Tyvärr finns ingen fix, det är inte ditt problem, det är expressvpn och Netflix, Netflix slåss alltid mot VPN:er och uppdaterar kontinuerligt listan över blockerade IP/adresser. Så här fungerar det, Netflix blockerar vissa ip/proxy, VPN-leverantör (i detta fall Expressvpn) ändrar IP:erna för Japan-anslutningen och sedan kan du titta igen. Detta händer då och då, jag tror att den VPN som uppdaterar sina proxies mest för att slåss mot Netflix-blockeringar är Nordvpn. Om du inte vill byta, vänta bara en vecka eller två, det är snart tillbaka normalt igen.
Netflix verkar bli mer och mer medveten om sin IP-svartlista. Jag kan inte använda ExpressVPN med Netflix längre. Jag lyckades tidigare, ungefär för 3 eller 4 månader sedan…
Prova Tokyo 2, Atlanta och Docklands.