ESPN+ är ett fusk

Jag kan inte tro att man fortfarande inte kan se en match som ESPN sänder trots att man betalar för ESPN+ abonnementet. Vilket slöseri med pengar.

Om du såg hur mycket ESPN tjänar per kabelabonnemang skulle du inse

Bli hockeyfan och ESPN+ är det bästa i världen.

Eh - om du vet vad de erbjuder innan du köper det är det inte ett fusk. Men jag tittar också mycket på hockey utanför marknaden

Jag menar, det är fantastiskt om du bryr dig om:

• NHL
  • mittenmajoritetshöjdpunkter
  • G5/FCS fotboll
  • oreglerad college idrott
  • fotboll

Kombinera kostnaderna för flera liknande tjänster som streamade dessa saker tidigare i sämre kvalitet eller inte alls, och det är ett otroligt bra erbjudande. Men om du prenumererar för en specifik händelse… ja, det är på dig att kontrollera att det verkligen är tillgängligt innan du lägger ut dina pengar.

Du är galen, jag får min pengars värde varje månad enbart på cricket.

Jag förstår att inte alla gör mycket research innan de köper något (särskilt när det är ett billigt abonnemang), men det är inte ett fusk. Det är ett mycket billigt abonnemang som ger ungefär vad du förväntar dig för priset. Låga efterfrågade sportevenemang med låg sändningskvalitet, några artiklar och fantasy sport-/vadslagning"råd".

Skulle de kunna erbjuda mer i tjänsten? Absolut. Men inte till det pris de just tar ut, och inte utan att fullständigt undergräva deras moderbolags kabel-TV-modell (ESPN som moderbolag i detta scenario, men det skulle också skita ner Disney).

Eller så kan du läsa om vad du faktiskt köper innan du slutför affären.

Det är inte ett fusk. Du förstår helt enkelt inte vad dess syfte är.

Denna tjänst var inte gjord för att ersätta ESPN TV-kanalerna. Den är till för att visa alla spel som inte passar på dessa kanaler. Tack vare ESPN+ kan jag titta på mina North Texas Mean Green nästan varje vecka, i fotboll och basket. Detsamma gäller många av de mindre skolorna som sällan får plats på någon av ESPN:s fem TV-kanaler.

Vi har inte ett basebollag på UNT, men jag kan titta på massor av basebollmatcher på ESPN+ också. Inklusive hela NCAA-turneringen och CWS varje år. För några år sedan, när jag först anmälde mig till ESPN+, hade den inte så mycket innehåll och jag tyckte att det var lite tråkigt också, men jag var inte alltför upprörd eftersom det var praktiskt taget gratis som en del av mitt paket med Hulu och Disney+. Men nu är det otroligt värdefullt för mig.

Tyvärr, på grund av vår skitiga medieavtal, är det ett krav att se MAC-fotbollen 7/12 matcher om året.

Men var annars kan du titta på Ivy League vattenpolo och australiensisk cricket på samma app?