Enkel trick som hjälper dig att boka billigare hotell med VPN

Jag vet att detta är en gammal metod men många är fortfarande inte medvetna om detta. Du kan spara mycket pengar genom att boka hotell med en VPN. Det är ett utmärkt sätt att spara pengar för personer som reser mycket och använder booking.com för sina hotell och rum.

Jag är en frekvent resenär, så Booking är något jag använder ganska ofta. När du reser till olika länder flera gånger om året kostar hotell mycket pengar. En dag läste jag någonstans om hur du kan få billigare hotellpriser med VPN. Det är en mycket enkel metod: koppla till en VPN-server i ett annat land och kontrollera hotellpriserna du är intresserad av.

Här är ett exempel på ett av de senaste hotellen jag hittade billigare med VPN:

• Bo på Grand Prince Hotel Takanawa i Tokyo, Japan via en brittisk server för 768£ ($975)
  • Bo på Grand Prince Hotel Takanawa i Tokyo, Japan via en tysk server för €892 ($975 också)
  • Bo på Grand Prince Hotel Takanawa i Tokyo, Japan via en amerikansk server för $878

Det här hotellet är för två vuxna med samma inchecknings- och utcheckningsdatum. Så detta köp sparade mig nästan 100 dollar med ett enkelt byte av VPN-server (det sparade mig mer pengar än jag betalade för två års VPN för en enda bokning). Om du vill prova själv, glöm inte att rensa din webbläsares historik innan du byter server och stänga helt ner webbläsaren (jag använde Firefox). Ibland kan cookies göra att du inte kan se olika priser även om platsen ändras. Om du inte har en VPN rekommenderar jag att du kollar in den fastnlagda jämförelsetabellen som är skapad av r/vpn-moderna; det är en bra informationskälla om du letar efter VPN och är osäker på vilket du ska välja.

Hoppas detta är till hjälp för någon, trevlig resa!

Tack för att du postade detta på r/travelhacks. Det ledde mig hit. Jag har försökt öka min internetsäkerhet och visste inte var jag skulle börja! Jag laddade ner Foxfire och Duckduckgo men är inte säker på vilken jag ska välja. Någon nämnde Linux och jag förstod inte så mycket mer efter det. Men åtminstone har jag en startpunkt. Jag använder fortfarande Google som sökmotor, vet inte hur jag ska ändra det eller vem jag ska använda. Finns det en annan subreddit där jag kan få nybörjartips? Jag uppskattar dig och ditt inlägg.

En fråga. När jag bokade en lägenhet blev jag tillfrågad om mitt land och telefonnummer. När jag valde Serbien och lade in mitt serbiska telefonnummer (samma land) och klickade på nästa gick priset upp igen. Är det för att de har fixat VPN-metoden, eller eftersom jag ändrade mitt land?

R/privacy och r/privacyguides. Använd duckduckgo som sökmotor. Titta i webbläsarinställningarna.

Tack! Jag har precis gått med i båda! Ska jobba på att ändra min webbläsare nästa!