En fråga om SD WAN vs WAN-acceleratorer

Kort sagt, jag har ett remote-kontor som har en privat fiberanslutning till vårt huvudkontor. Det är en 500/500-anslutning med ungefär 6ms ping-tider mellan platserna, inget router eller brandvägg krävs. Det fungerar som en direktanslutning till det primära nätverket. Det remote-kontoret flyttar och jag kanske inte kan flytta kretsen till den nya byggnaden.

De två huvudproblemen detta kontor hade tidigare var långsamma laddningstider för större CAD-filer över VPN och långsamma laddningstider för bildförhandsgranskningar i mappar som innehåller hundratals foton. Dessa problem löstes med den privata fiberanslutningen med låg latens.

Om jag måste gå tillbaka till en VPN, skulle antingen en SD WAN eller WAN-accelerator hjälpa mig att behålla prestandan för CAD-filer och bildförhandsgranskningar? Jag tror att jag kan ha en 1000/1000-anslutning vid både det remote och det primära kontoret, så min största oro är att förbättra ping-tider/latens.

Jag har ingen erfarenhet inom detta område, så om du har en leverantör du gillar och kan rekommendera skulle jag vilja höra det. Det är ett mindre remote-kontor med 10 personer, så jag vill inte slösa pengar, men om det finns en enhet som har en prenumerationsavgift på några hundra dollar eller mindre per månad som kan fungera.

Tack för all rådgivning.