En app vet fortfarande mitt ursprungliga område

Jag är bosatt i USA

Jag fick precis iOS-appen för iPad igår.
Jag var mest intresserad av en VPN för att titta på brittisk television, så jag behöver vara i Storbritannien för att ladda ner appen och komma åt innehållet.

Jag gick in på App Store utan problem, så det fungerade, och All 4-appen låter mig komma åt dess innehåll, men UKTV-appen verkar fortfarande kunna se att jag inte är i rätt område.

Jag är superny på VPNs, så om någon har råd skulle jag uppskatta det mycket.

Tack!
Om det finns en megathread för frågor eller något kan jag ta bort detta och fråga där.

iOS använder GPS, inte IP-adress för plats.

Några av sändningarna riktar sig aggressivt mot att svartlista kommersiella VPN-servrar, så All4 kan sluta fungera ibland. Bästa alternativet är att skapa en wireguard-server hemma, säg med en gl.inet-router, och logga in på den istället för att använda Nord etc. På så sätt bör det vara snabbt och se ut som att du är på din inhemska IP-adress. Se till att konfigurera port forwarding och en dynamisk DDNS för att kunna nå routern om den är ansluten till en hemmarouter.

Jag känner inte till den specifika appen. Men vissa appar kringgå VPN genom att fråga efter din enhets plats via GPS-sensorn på enheten. Inte IP-adressen. En lösning som ibland har fungerat är att gå in i din enhets inställningar och inaktivera åtkomst till platsdata för den appen. Men vissa appar fungerar inte ens utan den inställningen aktiverad, så din framgång kan variera.