Edge's inbyggda VPN kan ge dig 5 GB gratis data i framtiden

Några av er kanske minns att det förra året fanns det också en förändring i mängden gratis data som erbjuds av Edges VPN, men det *** visade sig vara tillfälligt och endast för en begränsad provperiod***, denna gång tyder allt på att 5 GB kommer att vara permanent, varför? för att de 5 GB med gratis data nu tydligt nämns på inställningssidan (Edge Canary):

Inställningar>Sekretess, sök och tjänster.

Inställningar> Sekretess, sök och tjänster (GIF).

För sex månader sedan, när några användare fick 15 GB gratis data, *** nämnde aldrig inställningssidan att det var 15 GB***, den visade bara att mängden gratis data var 1 GB (de 15 GB visades bara i dialogrutan**).

Som du kan se i GIF:en ovan, Microsoft har tagit bort möjligheten att aktivera VPN på alla sidor, detta kan vara ett annat tecken på att 5 GB kommer vara permanent.

5 GB verkar definitivt mer rimligt för Microsoft än 15 GB :person_shrugging:

OM DU MISSADE: Microsoft Edge kommer snart att låta dig omorganisera sidomenyknapparna.

Har VPN-funktionen rullats ut till överallt eller bara till vissa länder?

Jag ser inte detta alternativ i den senaste stabila versionen.

Men hur fick du Mica-effekten för titelfältet? Jag har inte sett detta på länge.

Jag kan inte hitta det, inte ens på Canary!

Såvitt jag vet är denna funktion fortfarande en del av “kontrollerade funktionstester”.

https://www.reddit.com/r/MicrosoftEdge/comments/13cf743/how\_to\_test\_mica\_and\_acrylic\_effects\_in\_edge/?utm\_source=share&utm
d ools.com/