"du verkar använda VPN eller proxy" från Netflix när... Inte

Jag har mina Samsung Smart TVs på ett VLAN som har innehållsskyddsregler tillämpade så att mina barn inte kan titta på TV förrän en timme efter att de har kommit hem från skolan (ger oss tid att kolla läxstatus innan de slocknar).

Ikväll ger Netflix detta fel Netflix says, 'You seem to be using a VPN or proxy.' | Netflix Help Center men bara för vissa titlar. Vi har ett betalat konto, inte reklamfinansierat och Netflix-appen säger att allt innehåll är stödt.
Men när vi söker, har vissa titlar grå boxar och andra fungerar. De med grå boxar ger VPN-fel om du trycker på “spela” på fjärrkontrollen, och visar inte ett spela-alternativ om du trycker på “ok” på fjärrkontrollen.

Vi testar detta vid en tidpunkt då inga regler tillämpas. När jag sätter en telefon i det nätverket och testar, är IP-adressen och platsen som visas korrekt. Verkligen, inget VPN inblandat.

Hej! Tack för att du postar på r/Ubiquiti!

Denna subreddit finns för att ge ospecificerat tekniskt stöd till personer som använder eller vill dyka in i Ubiquiti-produkternas värld. Om du inte redan har varit tydlig i ditt inlägg, vänligen redigera det och lägg till så många användbara detaljer du kan.

Läs och förstå reglerna i sidospalten, eftersom inlägg och kommentarer som bryter mot dem kommer att tas bort. Lägg alla inlägg som inte hör till i den veckovisa off topic-tråden som är fastklistrad högst upp på subreddit.

Om du ser att folk sprider felaktig information, försöker lura andra, eller annat olämpligt beteende, vänligen rapportera det!

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna modrarna av denna subreddit om du har frågor eller funderingar.

Det här är sannolikt inte svaret du vill ha men jag kopplar aldrig en Samsung “smart” TV till ett nätverk de är skakiga som helvete och tenderar att sluta få uppdateringar snabbt så jag använder separata chromecast- eller Google TV-enheter.

Jag önskar verkligen att fler TV-apparater kom utan nätverksanslutningar.

Inte säker på om detta hjälper eller har föreslagits.

Vi är en ISP. Vi köpte nyligen ett rent IP-område för bostadskunder. Det måste ha använts tidigare i ett datacenter eftersom vi fick samma fel också på kundernas egendomar.

Om bara en enhet får detta fel är det troligtvis enheten eller hur du gör nätverksreglerna möjligtvis. Om alla enheter påverkas kan det vara din IP-adress, i så fall rapportera till din ISP och be dem antingen ge en ny IP eller att de begär att Netflix vitlistar det området som vi gjorde (tar upp till 5 arbetsdagar enligt vår erfarenhet).