Jag bor på ett college så de flesta webbplatser och VPN:er är blockerade, så jag hittade äntligen en VPN (itop vpn) som fungerar. Jag köpte den tillsammans med vänner, och den fungerade perfekt för alla utom jag. Efter felsökning stod det att DNS-servern inte svarade, så jag sökte på internet efter lösningar, som nätverksreset, DNS-flush, byte till offentliga DNS-servrar, brandvägg, men ingenting fungerade medan det fungerade perfekt för mina vänner. Dessutom, efter att ha gjort en nätverksreset kan jag inte skapa hotspot från min dator… Kan någon hjälpa mig med dessa problem?
Det är svårt att hjälpa till med denna information, men ändra metriken på din virtuella NIC till ett värde som är lägre än metriken för din vanliga NIC. Google för detaljer.
ändra metriken på din virtuella NIC till ett värde som är lägre än metriken för din vanliga NIC
Finns det någon specifik info jag kan ge som kan ge en bättre idé om vad jag ska göra?
Det handlar om vilken nätverkskort som får prioritet i trafiken: mindre metric vinner. Ditt virtuella nätverkskort bör ha ett lägre värde (så högre prioritet) än det verkliga nätverkskortet. Du vill att DNS-förfrågningar ska gå över VPN. Detta görs genom att högerklicka på ditt nätverkskort och redigera IPv4.