Jag har använt Surfshark ett par år nu och jag älskade det verkligen. Det var snabbt och enkelt, hade ett ok gränssnitt och fungerade bara.
Sedan förra året märkte jag dock att jag hade problem med att streama på mina Firesticks och Laptop. Max, Netflix, Peacock och Amazon Prime fungerade alla utan problem. Men de började alla bete sig konstigt. Peacock buffrade hela dagen (även när det var inställt på snabbaste plats), Prime insåg att jag använde VPN, Max avbröt streamingen slumpmässigt när jag tittade på något, och Netflix laddade bara om laddningsskärmen. Jag märkte inte detta samtidigt, så jag trodde det var ett internetproblem.
Jag testade med VPN avstängd och märkte att även om jag inte hade tillgång till vissa i innehållsbiblioteket i vissa tjänster, spelades videorna utan problem.
Till slut testade jag ett annat VPN och nu fungerar alla mina streamingtjänster som när jag först hade Surfshark.
Har något förändrats på senare tid? Mitt abonnemang slutar i februari, men om dessa problem fortsätter måste jag göra ett permanent byte. Jag har följt några av TS stegen här, som att ändra protokoll osv, men inget har fungerat - alls. Jag inser att några personer nyligen har postat liknande saker här också.
Eftersom problemen som nämns i inlägget har åtgärdats, kommer vi att låsa kommentarsfältet.
Surfshark använder nu olika nätverk och ‘virtuella’ servrar. Om din nedladdningshastighet är märkbart långsammare och ping-tider är tre gånger eller mer längre, är det troligen detta. Att kontakta deras kundtjänst är en frustrerande och irriterande upplevelse eftersom de alla läser från samma lekbok och verkligen inte har någon aning om vad deras teknikteam har gjort. Jag kommer personligen inte att förnya mitt abonnemang. Som en sidonot, köpte Nord VPN Surfshark, så det är inte ett alternativ för mig personligen heller.
Jag märkte samma problem när jag försökte spela Netflix-videor för två dagar sedan, men videorna fastnade på laddningsskärmen. Jag bytte till en server i ett närliggande land och testade att använda en lokal server via P!A VPN och videorna spelades utan problem, så det är antingen Surfshark-servrar som sugits upp eller att streamingwebbplatser börjar blockera vissa av deras servrar nu.
Samma, jag tecknade ett 3-årskontrakt förra året, och under de första 6 månaderna var det den bästa VPN jag någonsin använt, till och med en app på Apple TV som var fantastisk. Men de senaste månaderna har det blivit sämre, så pass att jag knappt använder det längre, känns som ett rugpull, jag gissar att de bestämde sig för att ta pengarna och strunta i att uppgradera eller åtgärda problem. Så synd och slös på pengar eftersom jag har 2 år kvar.