Hej guys, jag delade den ursprungliga kopian av detta som jag hittade för några timmar sedan. Jag höll inte med i många av orden, precis som många av er, så jag skrev om det som jag tyckte var bäst.
Det ursprungliga syftet står fortfarande - vi kan göra motstånd! Dela era resurser och förslag med varandra i kommentarerna 
Angående Amazon. Jag blev ganska besviken när jag köpte direkt istället för via Amazon att så många företag använder Amazon för att skicka. Så var försiktig och låt dem veta att du inte kommer fortsätta köpa från dem på grund av deras samarbete med Amazon.
Jag gjorde det äntligen, jag raderade mitt Facebook-konto permanent!
Den här är mycket bättre. Tack för att du tog dig tid att skriva om och lägga ut den igen.
Gissar att jag har protesterat ett tag nu
Gör allt jag kan som kanadensare också. Det blir bara värre för oss alla om vi inte gör något.
Amazon stängde nyligen ner ett gäng lager i Quebec eftersom ett av dem försökte organisera en fackförening, skit i dem, jag behöver inte det längre. Avbokat mitt abonnemang, och jag avbokar Netflix och Disney precis innan de förnyar.
I mitt område kan du “prenumerera på gårdar”. Jag är ganska säker på att det finns gårdar över hela Amerika som gör det. Det kallas community supported agriculture (CSA). Du väljer om du vill ha kött, mejeri, grönsaker och frukt, och de skickar lokala, säsongsbetonade matvaror direkt från deras gård. Det är billigare än t.ex. Target och liknande butiker. Jag skulle kolla upp det för det hjälper verkligen att släppa lite av bördan att lista ut vem som äger vad.
Jag kommer att behålla mitt ursprungliga inlägg för jämförelse och diskussion också! Återigen, jag vet inte vem som skrev det ursprungliga, men om någon hittar det, låt mig veta så jag kan ge dem cred!
Ja till allt detta, men också STÖD DIN LOKALA BIBLIOTEK!!!
För att stötta jordbrukare finns organisationer som seedsavers som aktivt försöker bevara frön från olika och arvegodsplantor. Det finns också en hel stadsodlingsrörelse. Plantera frö i din stads offentliga trädgårdar och plantor etc…
Jag tycker att vi borde börja posta detta överallt fysiskt som en QR-kod också för de som inte är uppkopplade på reddit.