Med den senaste uppdateringen har ett nytt anti-cheat-system implementerats som kan upptäcka fuskverktyg. Det är märkligt nog även så att VPN-appar flaggas som ett hot. Du kommer inte att kunna spela spelet med en installerad, även om den inte är öppen. Du får detta felmeddelande.
https://cdn.discordapp.com/attachments/1126884836045496462/1130445119083003935/image0.jpg
Men du som en genomsnittsanvändare skulle inte veta vad detta fel betyder. Spelet säger att du ska avinstallera misstänkta appar innan du kan logga in igen, men spelet berättar inte vilken app det är. Du får bara… gissa.
Fortsätt att försöka logga in några gånger, och… nu är du BANNAD.
https://cdn.discordapp.com/attachments/1126885457867845753/1128298057964990536/Screenshot_2023-07-11-13-31-55-881_com.png
Nu måste du kontakta support. Det tar en dag. De kommer sedan att säga samma sak och fråga om du vill bli avstängd, vilket… är en så dum fråga. Föreställ dig att tacka nej. Supporten kommer inte att berätta vilken app som orsakade bannen, men de kommer att säga att detta är din allra sista chans, om du inte kan gissa själv vilken app som orsakade bannen, då oops, är du PERMANENT avstängd!
https://cdn.discordapp.com/attachments/1037342516317524048/1129025681725067315/image.png
Appen i fråga var Turbo VPN, och min vän skulle inte ha vetat att detta orsakade hans avstängning om jag inte hade kollat igenom hans telefon. Min vän behöver den för att surfa Reddit eftersom det är förbjudet i Indonesien. De använder bara den appen när de vill surfa Reddit. Den var aldrig öppen samtidigt som Guardian Tales.
Vänligen välkomna detta nya anti-cheat-system.
Det beror på programvaran. Jag har använt Wireguard som VPN i förmodligen längre tid än GT och det fungerar bra. Dessutom, beroende på ditt operativsystem kan du kanske begränsa GT från att få tillgång till listan över installerade appar på din enhet, vilket förhindrar att du blir genomsökt för sådana appar. Om jag minns rätt så tillämpar Android 13 detta systemövergripande, men andra sekretessmedvetna ROM:er för äldre Android-versioner låter dig låsa detta också.
Du är en verkligen bra vän!
Jag använder också Turbo VPN för att öppna Reddit men har aldrig fått denna notis förut (och förhoppningsvis aldrig heller någon). Kanske din vän av misstag öppnade Guardian Tales medan VPN fortfarande var aktivt, så att spelet trodde att han fusade eller använde ett falskt konto. Säg bara till din vän att avinstallera VPN och förklara för supporten varför han använder VPN, kanske det kan hjälpa honom.
Och om han bara vill använda Reddit, kan han använda Opera Mini för att logga in eller bara surfa runt här (ibland använder jag Opera för att öppna Reddit om jag är för lat för att öppna appen).
Om du använder VPN för bot-lobbyn borde du inte spela spel och förtjäna att bli avstängd.
Ahhhh, jag behöver använda VPN för att logga in på mitt konto. Mitt konto är kopplat till Facebook.
Att använda VPN borde ändå leda till att du blir avstängd, om du inte är tillräckligt bra för att spela spelet ärligt, sluta spela tävlingsspel helt och hållet, hitta ett nytt hobby ffs. Jag kan inte förstå varför folk vill spela på bot-lobbies för att de är så dåliga på ett spel, lol.
En annan Turbo-användare, jag har aldrig stött på detta felmeddelande heller. Faktiskt har jag ganska många VPN/adblock-tjänster på min telefon (några jag aldrig använder längre) och har aldrig haft detta problem.