Den långsammaste VPN-leverantören -> Mullvad!

Nej, jag pratar inte om hastighet!

Utveckling och att hålla sig uppdaterad med tekniknyheter!

tvOS 18 är nästan här och Mullvad är fortfarande upptagen med att kasta slant för att se om de ska arbeta på Apple TV-appen!

Sanningen är att Mullvad är den dyraste VPN-leverantören för “långvariga” användare! Jag menar, de säger ofta att de inte vill låsa in oss - men de ger inte val till de som vill låsa in sig och spara pengar.

Hur som helst, tillbaka till huvudämnet - jag kollade just för att se om det finns några andra förutom VPN-kungarna och drottningarna, Nord och Express, några andra - det finns redan massor, förutom Mullvad!

Jag ser att du verkligen gillar att nedrösta, så inga problem… här är mitt bidrag. Hejdå.

Om du var smart kunde du lära dig att använda 1 av 5 enheter i din brandvägg och sedan dirigera ALL trafik på oändligt många enheter genom mullvad utan att behöva installera deras app på varje enhet du äger.

Postat av NordVPN:s mamma.

Om du har en kompatibel router kan du få din Apple TV att använda Mullvad genom att logga in på Mullvad på din router.

Min router är inte kompatibel.
Men
Jag har proton och Mullvad. Föredrar fortfarande Mullvad.
Nord = :poop:
Har aldrig testat Express
Bästa routern som är kompatibel med Wireguard? Från första hand?

Jag tror det är Joe. Joemama.

Jag kom in och trodde att det var samma kille som klagade på Mullvad häromdagen? Åh, hmm, så är det.

Eller förklara i ett inlägg? Det låter väldigt bra.

Behöver inte göra detta i meddelanden, när förklaringen kan gynna andra användare också.

Vad u/smirkis föreslår är att konfigurera din hemrouter/firewall/gateway/whateveryoucallit som klient för att ansluta till Mullvad. För att detta ska vara möjligt måste din enhet köra en firmware som tillåter detta. Du kan också behöva terminal (SSH)-åtkomst till routern om dess webbgränssnitt inte inkluderar VPN-alternativen. Om det är konfigurerat rätt, kommer nu alla andra enheter i ditt nätverk som är anslutna via nämnda router automatiskt och transparent att använda Mullvad också. Mullvad (VPN-leverantören) kommer fortfarande att se bara en enhet, så i ett standardabonnemang har du fyra platser kvar för mobila enheter osv.

Mullvad erbjuder några instruktioner:

Om du inte är “tekniskt kunnig” och inte vill förstöra din router, glöm det kanske. Eller om du är nyfiken, kan du lära dig lite om nätverk, Linux-hantering osv. tills du är tillräckligt självsäker för att fortfarande inte förstöra din router.

Men vid det laget, kallas det ett hobbyprojekt och du gör saker som detta för skojs skull :wink:

Det kräver en kompatibel brandvägg/router. Och lite kunskap om brandväggsregler. Men det är inte super svårt att lära sig med gott värde när man har listat ut det. Sök på YouTube efter pfsense mullvad wireguard vpn setup.

Jag har flera vlan i min brandvägg med någon routing ut via min ISP-gateway och andra via Mullvad VPN-gateway. Om en webbplats inte fungerar, skulle jag flagga den i min brandvägg för att dirigera alla förfrågningar till “reddit.com” via ISP-gateway. Eller hoppa på ett annat subnet. Eller inte gå till den webbplatsen? Massor av alternativ. Långt ifrån “sårad”.