Jag är inte här för att döma, men jag frågar vad Opera-webbläsaren har för funktioner som andra webbläsare inte har.
Speed Dial, sidofält och generellt bara mycket snyggare än Chrome. Även om ärligt talat, är Vivaldi bättre på det här nu för tiden.
Det är en bra webbläsare. Ett trevligt socialt sidofält, automatisk pip för YouTube, videoförbättrare, GPT i sidofältet, bekväm ljudspelare, kommer att stödja lokala LLMs.
Jag använder den inte because jag vill synka allt med min telefon och Opera mobilens flikhantering är inte min smak.
Jag använder för närvarande Opera som min huvudwebbläsare för arbetsändamål. Jag vet att Vivaldi har bättre anpassning, men med Vivaldi går min PCs fläkare som galet som om det vore en helikopter.
Jag tycker att opera är en bra webbläsare för stationär (Windows och Mac), den är inte så bra för Linux och är hemsk för iOS och måste uppdateras.
Opera har arbetsytor (jag tror att det var den första webbläsaren att implementera det), den har en sidofält med meddelanden, en ljudspelare och Opera-flöde som kopplar din telefon till stationstypen.
Varför inte använda Opera? Om du bryr dig om att synkronisera din telefon till webbläsaren och använder iPhone kan du inte synka någonting eftersom funktionen inte är tillgänglig på iOS-appen. Om du använder Linux är Opera tendens att vara lite långsammare än andra webbläsare.
Jag använde den från 2004 till 2012 på grund av de funktioner som erbjöds. Efter lanseringen av Opera 12 så sålde Opera Software sitt företag och webbläsaren lämnades att förfalla. Jag har gått vidare till Vivaldi som är nära den ursprungliga Opera.
Använde det förut men upptäckte att Edge kan göra allt Opera och OperaGX kan och mycket mer.
Jag hatar det nya utseendet på opera. Jag föredrar Edge.
Jag använder det inte, men det är en ganska solid. Många användbara funktioner, snabbt, enligt min mening den bästa användargränssnittet bland andra webbläsare. Men jag gillar inte att de inte låter mig välja. Jag blev besviken när jag inte kunde ställa in min anpassade startsida. Opera tillät inte att jag gjorde det. Detta är den enda webbläsaren som beter sig så.
Jag kan inte dra många flikar från en skärm till en annan, bara en flik. Jag menar att jag inte kan välja 5 öppna flikar och dra dem med ett klick. Jag har ingen aning om varför, men det är mycket opraktiskt och konstigt.
Jag använder Edge men jag använde Opera tills jag upptäckte att Edge är den bästa. Opera är tvåa.
Jag ville bara prova inbyggd AI-verktyg, men det är fortfarande på mitt system, och jag använder det faktiskt ibland. Den inbyggda AI:n är ganska underwhelming Faktiskt kan jag inte säga vad som är bra med den. Det är bara en annan Chromium-klon.
Jag brukade använda den snabb och enkel men sedan de ändrade GUI:n gillade jag den inte längre. Den började också konsumera mer minne och RAM och tyvärr har jag inte en bra dator, så nu använder jag Edge.
Jag använder inte Opera men jag tycker att den har den mest moderna och polerade användargränssnittet där ute.
Anledningen är sidofältet, och det finns inget alternativ som fungerar så bra.