Copacabana-konsertströmmning/-sändning

Jag frågade Globoplay om personer utanför Brasilien skulle kunna titta på den och svaret var: “Fenomen är inte tillgängliga för internationella kunder.”
Och jag tror att detsamma gäller för TV Globo Internacional, om du kollar vad som kommer sändas på TV på lördag 4/5 i andra länder ser du att de har något om Paralamas do Sucesso klockan 20:50 (22:50 i Rio).
För personer som planerar att titta med appen eller abonnemang på Globo Internacional skulle jag ha ett VPN redo, bara för säkerhets skull… och jag är säker på att folk också kommer att streama den någon annanstans.

Jag trodde att du kunde skapa ett konto på Globoplay från utlandet och titta gratis, men tydligen kommer det här specifika programmet inte att vara tillgängligt för internationella tittare. En sak jag kan göra är att ge er en hemlig strömninglänk. Jag bor i Brasilien.

Jag har bekräftat med Globoplay att programmet inte kommer att vara tillgängligt utanför Brasilien. Madonnas team planerar att redigera och sälja programmet till andra streamingplattformar internationellt, så personer utanför Brasilien kommer att få titta senare och med en alternativ redigering av live-versionen. Jonas Akerlund kommer att övervaka den brasilianska live-utsändningen och vara ansvarig för den internationella versionen. För er utanför Brasilien kan VPN vara en lösning för att titta live.

Det skulle vara fantastiskt - jag undrade hur vi skulle kunna titta på det.

Jag kan hjälpa dig! Jag samlar arkiv om Madonna och nyligen öppnade jag en blogg för att dela saker (ej officiella). Skicka ett meddelande om du vill dela.

Åh snälla hjälp oss internationella fans.

Okej. Jag ska göra mitt bästa för att garantera en högkvalitativ, HD-länk. Men jag tror att ni kommer att vara okej. Jag tror många länkar kommer att finnas tillgängliga, eftersom detta är en megahändelse. Håll bara utkik på Twitter och andra sociala medier. Konserten kommer att sändas på TV Globo (gratis), Multishow (kabelkanal) och Globoplay, som är en streamingplattform. Jag tänker lägga upp en Multishow-länk eftersom det är en musikkanal och bevakningen troligen kommer att vara mer omfattande än i den kommersiella TV:n. Jag postar den här de närmaste dagarna.