Comcast Email via Clients Outlook, Thunderbird and Apple Mail blocks ProtonVPN servers

Jag använder ProtonVPN i de snabbaste och automatiklägena och använder många olika servrar eftersom jag reser mycket. Jag har alltid haft periodvis problem med att ladda ner Comcast-e-post, men under de senaste månaderna har de blockerat alla ProtonVPN-servrar jag använder – 100 % av tiden. Jag har inte kunnat ladda ner e-post någonsin sedan dess.

Jag har också ett PIA VPN-konto som jag använder när Proton inte fungerar, och PIA-servrarna fungerar bra och inget är blockerad.

Jag håller på att överföra alla mina Comcast-e-postkonton till Proton ändå och kan inte vänta med att bli av med Comcast-e-post. Från och med nu är det spam-central!

Tack för att du delar detta. Jag stötte precis på samma problem med Comcast och den e-post min fru använder på sin iPhone. Efter att ha försökt flera alternativ (enligt Xfinity-forumen - stort misstag) snubblade jag äntligen över detta problem. Min ProtonVPN körs i mitt hemnätverk, som jag försöker uppmuntra alla att använda, och nu är det ett problem. Jag tror att det är dags att flytta hennes e-post till en annan leverantör – precis som jag gjort själv under några år. Hör av dig hur överföringen går för Proton. (Lyckligtvis använder min fru en annan domän än Comcast.)

Eftersom jag har hållit på sedan e-postens början :rofl:, har jag samlat på mig en hel mängd konton som använder min Comcast-e-post. Lyckligtvis har jag alla konton i en lösenordshanterare, så det har varit ett tidskrävande projekt att gå in i varje konto och skapa en ny SL-alias e-post etc.

Tyvärr tillåter inte ett konto med Shopify-plattformen en e-poständring, så jag har några konton som jag kommer att behålla under Comcast för tillfället. Jag har Visionary med Proton, så jag har skapat ett par olika användarkonton för att kunna organisera mina viktiga och oviktiga konton.

Det är så skönt att nästan vara fri från Comcast och alla dataintrång som är kopplade till den e-postadressen. Det kommer att vara ett pågående projekt ett tag till när jag fortsätter att uppdatera och avregistrera, men det är värt det.