Clientlöst VPN - HTML Omdirigering

vi försöker använda clientlöst VPN för att ge tredjepartsåtkomst till vårt företag via en CyberArk-lösning

i bakgrunden har det en Guacamole-server som tillhandahåller HTML RDP-sessioner så att vi håller all trafik inom en SSL-webbläsare

internt fungerar detta till 100% men när det tas ut externt för att använda det clientlösa VPN verkar det finnas ett omdirigeringsproblem

när man skickar anslutningen till Guacamole verkar den clientlösa webbläsaren omdirigera tillbaka till startsidan - konsulter sade att det är en iframe-omdirigering…

Jag är inte en webbmänniska för att förstå hur en iframe påverkar detta

det finns någon som har några idéer om vad jag kan prova?

Jag har en all/all-regel på plats och har tagit bort alla profiler på reglerna vad gäller det clientlösa VPN:et - jag ser också inget nekande trafik för något surfande på trafikövervakningen så jag vet inte var jag ska titta härnäst då jag verkligen inte ville gå till ett paketspårning

Jag vet att det finns en omdirigering så jag gissar att jag behöver veta hur Palo hanterar detta? någon som vet

tacka

I would packet capture on the server to see what is happening when the PAN proxies for the endpoint.

from the logs on the Guacamole server the redirect is never hitting the server when using the clientless VPN

when testing from internal without clientless vpn the logs show the connection

I feel like there is going to be a * eller en kryssruta fix för detta och jag kan inte hitta den

Jag kommer att titta på en paketfångst från Palo imorgon för att se hur långt jag kommer