Jag reser mycket runt i världen och bor i/eller har bosättning i några länder, så Tinder Gold-funktionen att kunna ändra platser är viktig för mig. Att se vem som gillar mig först är också en #2-prioritet.
Jag registrerade mig på Tinder för några år sedan i USA och hade Guld för 99 USD/år och sedan Platina för 149 USD/år. Jag avbröt det i augusti 2022. Nu försökte jag registrera mig igen för Guld (Jag tyckte inte att Platina var värt det) och Tinder Gold kostar nu 303 USD per år. Det är helt enkelt för mycket för mig.
Så jag kommer att skapa ett annat konto i ett annat land för att få ett billigare pris. Frågan är vilket land som har de bästa priserna? Min erfarenhet med andra tjänster är att platser som Colombia, Vietnam, Turkiet, Mexiko, etc. (länder med lägre levnadskostnader) har de bästa priserna.
All information om vilka länder som har de absolut billigaste priserna uppskattas. Jag har sökt i tidigare trådar men jag hittar inga definitiva svar.
Kanske kan du posta de årliga priserna i kommentarerna för det land du känner till.
US (Nu ger de endast max 6 månaders plan så jag har konverterat till ett årligt pris)
Gold 303,16 USD/år
Platina 389,48 USD/år
Brasilien
Gold 44,99 USD/år
Platina 69,99 USD/år
När jag var i Vietnam tidigare i år (2023).
Jag loggade in på mitt gamla (USA) Tinder-konto kopplat till mitt (USA) Google-konto.
MEN, jag använde en Vietnam Samsung A73-telefon, med Viet Google Play-affär, också på vietnamesiskt mobilnät eller wifi. Jag fick Tinder Gold för: ₫564,338, vilket slutade bli: 23,17 USD för 6 månader.
Sedan återvände jag till USA i juni… Jag kunde inte använda min vietnamesiska telefon så jag laddade Tinder på min amerikanska telefon och loggade in… Ironiskt nog är uppgraderingarna nu i full USD-pris, men när de 6 månaderna förnyades automatiskt, förnyades det för 23,17 USD, så jag hoppas detta hjälper.
Jag tror att hacken är antingen: 1. Vietnamesisk IP, 2. Vietnamesisk app, eller en kombination av båda? OCKSÅ, tänk på att Tinder är en platsbaserad app så det kanske har att göra med GPS-positionering.
Jag kommer att vara i Turkiet i september och skapa ett nytt konto med mitt nya turkiska konto, men hur mycket kostar Tinder Gold/Platinum?
Följde några av instruktionerna i denna tråd nyss och det fungerade som en dröm. Av någon anledning fick jag pris i UK för Tinder Platinum vilket är ganska dyrt (liknande 50 GBP i månaden, alltså ca 60 USD), trots att jag inte är i UK, har inget UK-telefonnummer, kreditkort eller något annat som kopplar mig till det… Hur som helst, jag gjorde följande steg:
- På min laptop, kopplad via min VPN-app till en server i Istanbul, Turkiet.
- Laddade Tinder.com och loggade in med mina uppgifter (mitt konto kopplat till mitt icke-UK-telefonnummer)
- Det bad om platsbehörigheter som jag gav, men det verkar fortfarande inte fungera riktigt, dvs jag kan inte se några matchningar ‘nära mig’ (det vill säga nära Istanbul). Ändå såg jag bannern till vänster som bad mig att uppgradera.
- Jag klickar på uppgradera till Platina, och det erbjuder mig ett pris på ungefär (motsvarande) $9 per månad eller $28 för 6 månader. Jag väljer månadsalternativet, bara för att jag är osäker på om det kommer att fungera. Intressant nog visas priset i den valuta jag för närvarande är i…
- Jag betalar med ett icke-UK-debetkort. Allt går mycket smidigt. Jag ser direkt alla uppgraderingar på webversionen (dvs mina matcher), men det fungerar fortfarande inte för att se potentiella personer nära mig.
- Jag öppnar appen på min telefon och allt fungerar som vanligt, dvs jag ser folk runt där jag faktiskt är.
…verkar vara ett ganska bra sätt att spara en hel del pengar. Om allt fungerar bra under nästa månad, kommer jag att uppgradera till 6 månader med samma metod och jag är klar med det. Jag spelade inte in Vietnam, eftersom jag trodde att min pingning runt i världen skulle varna deras upptäckts- och övervakningssystem, men dessa priser är mer än rättvisa, så jag är nöjd att betala det.
Liten uppdatering:
Jag använde ett VPN och ett turkiskt telefonnummer jag fick för ungefär 1,5 dollar och registrerade mig via webben.
Länkade kontot till mitt Google-konto eftersom det är ett engångs-nummer, och som kreditkort använde jag Revolut.
Jag kunde köpa med turkiska priser. Platina var runt 2,5 dollar per månad.
En boost kostar 35 lira, vilket är 1 dollar just nu.
Även super booster är extremt billigt.
440 lira för en 6 timmars superboost. Jag är frestad att prova en, lol.
Använder du bara ett VPN för att synas i ett annat land? Det kan inte vara så enkelt att lura Tinder och/eller App Store. Dessa är företag som inte är redo att bli lurade på sina pengar så lätt.
Jag köpte ett gold-kort för 12$ på Google via en återförsäljare
Edit: 1 månads guld
Har du hittat det billigaste landet/staden än?
Någon använder Locationguard på webbversionen?
Är det möjligt att uppgradera ett befintligt konto och inte betala de galna priserna?
Det ser ut som klassisk VPN-användning till billiga länder och sedan vänta till dag två och ansluta igen till den normala platsen.
Vilken VPN använder ni på skrivbordet för att ändra er plats och få Tinder-priser billigare?
Jag är i Mexiko nu. Guld = USD 44$ / år, Platina = USD 65$ / år.
Jag tror att det kan förändras beroende på din ålder, och också (kanske) eftersom det är den 29 december när jag skriver detta inlägg så kanske de använder slutet av året-erbjudanden så att de kan öka sin intäkt för 2023…
Några uppdateringar för 2024 om det billigaste landet? Jag har VPN och är redo att registrera mig för Platina
Populariteten och kvaliteten på matchningar för varje app beror på vilket land du är i. Detta är min erfarenhet som heterosexuell man som letar efter kvinnor de senaste åren.
Tinder är vanligtvis #1 världen över, men inte överallt.
Bumble är ofta #2, men i vissa länder är den knappt använd. I vissa länder/städer är den till och med mer populär än Tinder, men det är ovanligt.
(Flera tjejer har berättat för mig att de inte visste att kvinnorna måste skicka meddelanden först, så de har tillbringat veckor på det och väntat på att killar ska skicka meddelanden först, vilket är omöjligt. Jag har träffat tjejer på andra appar som sa att de slutat använda Bumble eftersom killarna aldrig messade dem. När jag berättade för dem att kvinnor måste skicka först blev de chockade. Så det är en stor brist med Bumble, och Bumble talar inte tydligt om detta för kvinnor.)
Hinge används inte mycket utanför USA från vad jag sett.
Badoo är mycket populär i USA, Afrika och Latinamerika. (Jag kan inte minnas om jag provade det i något asiatiskt land.)
Happ’n är värdelöst i USA, men har varit fantastiskt för mig i Latinamerika.
WeChat “people nearby” är bra i Kina och andra asiatiska länder, men används inte alls i andra. I vissa icke-asiatiska länder har jag aldrig sett kvinnor på det, men jag blev tilltalad av gaykillar som letade efter hookups.
Facebook dating är i princip värdelöst. Jag får många matchningar men nästan ingen talar. Dessutom push-notifierar inte appen om matchningar eller meddelanden och några av tjejerna jag pratat med säger att de har samma erfarenhet, så det kan vara anledningen till att så få svarar. Jag har försökt använda det i andra länder, men det ger alltid ett felmeddelande, något i stil med “din dejtingsplats matchar inte din faktiska plats.” Jag har varit i länder i månader, och det slutar aldrig ge det felet. Till slut, när jag kommer tillbaka till USA, tar det 2-3 veckor innan det slutar ge det felmeddelandet. Det är ett stort och irriterande fel.
Intressant. Jag har varit runt hela världen med min amerikanska telefon som använder lokala (icke-US) SIM-kort och Tinder behåller US-priset.
Jag har en Samsung i Mexiko och har använt den i olika länder, men jag tror (men minns inte 100%) att jag kontrollerade att det behöll US-priserna. När jag fick den telefonen kopplade jag den till mitt huvud- (US) Google-konto, så jag antar att allt är inställt på US, inklusive Google Play Store, vilket är troligen orsaken.
Tiden kan också vara en faktor eftersom du sa att du loggat in på ett gammalt Tinder-konto. Någon annan sa att de öppnade sitt konto i Chile efter att inte ha använt det på länge och de fick lokala priser också.
Du kan ha rätt att använda en lokal telefon och deras lokala Google Play Store för att få dessa billigare lokala priser, oavsett var ditt ursprungliga Tinder-konto är ifrån. Det verkar troligt eftersom jag har en vän från USA som ursprungligen skapade sitt Tinder-konto där, men när han flyttade till Brasilien och började använda ett brasilianskt telefonnummer fick han brasilianska priser… han måste ha börjat använda Brasilien Google Play Store för att det skulle hända.
Turkiet har vanligtvis dessa tjänster ganska billigt. För några år sedan var det den billigaste platsen att registrera sig för Netflix.
Hör av dig vad du hittar om Tinderpriser där.
RE: Att inte se några matchningar i Istanbul.
Jag har varit i Istanbul två gånger och tillbringat sammanlagt ungefär en månad där, och det är det värsta landet jag någonsin varit i för dejting. Normalt får jag dussintals till tusental likes per dag, beroende på landet, men i Istanbul matchade jag bara med en kvinna under hela den tiden, och hon var för rädd för att träffa. Det är kulturellt, från vad den kvinnan berättade för mig. Religiöst skam och förföljelse, enligt henne.
Vad gäller resten av din berättelse–Fantastiskt!