[Brådskande] Behöver Sophos SSL VPN-klientinstaller

Finns det någon som fortfarande har en installerare för Sophos SSL VPN Client som blev EOL den 31 januari 2022?

Behöver den så snart som möjligt för en kund som konfigurerar ny autentisering/anslutningar utan en fullständig migration till Sophos Connect.

Tack på förhand.

Har inte den gamla klienten, förlåt. Om du vill använda något liknande kan du använda den officiella OpenVPN-klienten.

Eller byt ut den här klienten mot Sophos Connect-programvaran, den stödjer SSL-VPN-filer. Fungerar bra för mina kunder.

Vad sägs om att bara använda OpenVPN?

Det är i princip detsamma.

Leder du fortfarande? Jag har en installerare någonstans.

På webbkonsolen kan jag se befintliga och skapa nya autentiseringsanvändare, men jag kan inte exportera/ladda ner konfigurationer för att importera till Sophos Connect.

Förutom att Sophos implementerar hack eller ett föråldrat OpenSSL, för att acceptera ogiltiga certifikat skapade av problematiska val i deras certifikatgenerering… kan du hamna med (osäkra, självklart) VPN-servrar som OpenVPN inte skulle tillåta att ansluta till sedan många år tillbaka, men som Sophos-klienten skulle…

Tack, men jag har redan hittat en metod för att ladda ner den direkt från användarcentret.

Jag letar också efter den, kan du dela en länk?

Du måste logga in som den användaren i användarportalen.

Tog en snabb titt och tydligen har vi inga generiska installerare filer. Alla har klientkonfigurationer bifogade, vilket jag inte tänker dela.

I värsta fall bör du kunna använda den generiska OpenVPN-klienten. Borde vara kompatibel med konfigurationsfilerna. Community Downloads - Open Source VPN | OpenVPN

Det fungerar för min egen testprofil, tack.

Den generiska OpenVPN-klienten fungerade, tack!