Bör jag lägga min e-post på tor?

Kommer de kunna spåra min e-post och saker? Jag använder inte VPN och jag använder mobil också, så jag vet inte om ett alternativt e-postkonto fungerar också.

Att ha en e-post “på Tor” betyder ingenting. Tor är inte en plats.

Menar du: att ge din e-postadress till en webbplats på darknet som slutar med .onion?

I så fall är det lika riskabelt som att ge den till vilken vanlig webbplats som helst. Kanske mycket mer, eftersom många webbplatser på darknet är olagliga, eller bedriver bedrägerier.

Så det hela handlar om vem du ger din adress till, och i vilket syfte.

Nu kan faran vara att du får spam eller phishingförsök.

Och om du gör riktigt, riktigt dumma saker, som att använda samma lösenord för alla dina onlinakonton, är du naturligtvis utsatt för ett hack. Tor skyddar dig inte mot detta.

Jag vet inte vad “alt mail” är. Försök förklara dig tydligt och i detalj om du vill ha adekvata svar.

Din personliga e-post är lätt att koppla till din identitet, med eller utan Tor, det gör ingen skillnad.

Använd en tillfällig e-post och hoppas att ditt OS eller Tor inte kraschar.

Om du försöker få frun ur spel eller ett Amex Black, kanske du ska ta anonymitet på allvar.

Sorry för det. Vad jag menar med alt e-post är en alternativ e-post som jag bara använder för en specifik sida, spel osv.

Okej. Svarar min kommentar på din fråga?

Ops, jag skrattar åt den här killens inlägg. Känn dig inte skyldig att ställa en fråga som någon smart eller sammanhängande person skulle ha kunnat svara på, istället för att låtsas att de är bättre än dig för att de vet ett annat sätt att fråga. Ingen tvekan om vad du menar. Tyvärr är det svarat av en självsäker, självcentrerad livsform som förmodligen kissar där han sitter vid sin laptop.