Bör jag köpa en VPN i Indonesien?

Har precis fått veta att jag ska bo i Indonesien i flera månader, men jag vet inget om internetsbegränsningar eller censur i Indonesien. Finns det något? Borde jag köpa en VPN i förväg? Alla förslag tas tacksamt emot. Tack på förhand!

sättet de blockerar webbplatser är ganska primitivt.

1. Öppna Anteckningar som administratör (Kör som administratör)
  2. klicka på Arkiv > Öppna
  3. skriv C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
  4. du öppnar hosts-filen, kopiera och klistra in IP-adressen och webbplatsens adress du vill avblockera längst ner i hosts-filen

några exempel

23.23.110.58 imgur.com

198.41.209.141 www.reddit.com

vad mer? kanske vimeo… de blockerar inte mycket

så du behöver inte VPN.

Jag ska bo i Indonesien i flera månader, men jag vet inget om internetsbegränsningar eller censur i Indonesien. Finns det något?

Nåväl, jag tycker inte att det är värt att köpa en.

Varför inte använda de gratis? Hittills har jag använt ZenMate i flera månader och det fungerar okej.

Det beror på vad du behöver. Om du bara surfar på Reddit kan du använda gratis tjänster många leverantörer erbjuder. Men om du mycket använder streaming som YouTube och porr, eller andra tjänster som kräver mycket bandbredd, bör du köpa en premiumtjänst. Om du fortfarande använder en gratis tjänst kommer din hastighet att minska eftersom det finns kundavtal som ZenMate hanterar.

Om du mest använder internet för att surfa tror jag att de gratis räcker.

Jag använder Anonymox (tillägg till webbläsaren. Google det) i lång tid och är mycket nöjd med det.

redan redigerar din /etc/host-fil. :smiley:

Prova det gratis först. Om du använder det för mer allvarliga saker / tjänar pengar på din blockerade internetanslutning kan jag rekommendera att prenumerera på tjänsten.

Om inte kan du använda gratisalternativet. Jag rekommenderar ZenMate för Chrome och Betternet för iOS-enheter som iPhone och liknande.

Det finns en reddit-användare som erbjuder gratis VPNåtkomst, jag glömde vem

Använd smartfren, de är mobilleverantören som blockerar webbplatser minst. Täcker de flesta storstäder bra, men var beredd på dåligt signal i mindre städer.

Min internethastighet är ganska bra, ca 2,2 Mb/s konstant nedladdning via Steam. Jag tänkte använda VPN för ett par veckor sedan, men jag tycker inte att det är värt det.

De har bandbreddsbegränsning för gratisversionen, saktar ner din internetanslutning och några andra saker, samtidigt som de ger skydd om du blir DDOS-attackerad.

Min ISP tillhandahåller en dynamisk IP-adress, eller så sa de i alla fall. Så jag byter DNS för att kunna ladda upp till reddit, imgur och annat som du inte kan göra under Internet “JAG-LITAR-INTE-PA-DIN-JÄVLA-INNEHÅLL-ELLER-DA-HEJ-DI-DU-FALSKA-FAN” Positivt

När det gäller ISP-förslag, rekommenderas inte Bolt eftersom de lider av riktigt dålig nätstabilitet. Hoppas detta hjälper. Skål.

OMG… internet hastigheten i den här videon … är verkligen 30kb/s??

är VPN nödvändigt i Indonesien? kommer internethastigheten att bli mycket långsammare efter att ha använt det

Hur många plattformar stöder Zenmate? Jag vet att det har tillägg för Chrome; finns det en lösning för iOS-enheter? Jag har varit VIP hos VPN Master i ett halvt år. Hastigheten för gratisversionen är inte så snabb, men jag kan titta på videos smidigt efter att ha köpt VIP. Det enda problemet är att de inte stöder PC.

någon rekommendation?

Jag använder CyberGhost

Om du… inte planerar att stanna i Jakarta, ja, det antar jag.

Var och vilken leverantör

I vissa ISP är det bara att byta till Google eller Norton DNS som fungerar, i andra behöver du Dnscrypt. I vissa områden är Telkom/Telkomsel-censuren tillräckligt grundlig för att göra även användning av Dnscrypt till ett bekymmer. Håll dig undan från Telkoms erbjudanden och det du behöver mest är Dnscrypt.

lol, inte 2016 min vän. flaskhalsen kommer säkert från din indo-ISP, inte VPN-leverantören. Ja, eftersom du postade denna fråga till Reddit, behöver du en VPN. Betala för en som inte kommer att begränsa din hastighet och leta efter fantastiska introduktionserbjudanden. Jag hade Ibvpn ett tag och de hade ett erbjudande där jag slutade betala $1.50 per månad och det påverkade inte mina fiberhastigheter alls.