För ett par dagar sedan försökte jag ladda ner några uppdateringar till mina spel på Steam och de gick mycket långsamt, 25-100KB/s, och ibland upp till 20MB/s (168Mbps) med uppdateringstider på några minuter till ett par månader. Vanligtvis syns hastigheter runt 70-85MB (587-671Mbps) och några minuters uppdateringstid. De flesta videor går inte över 360p eller 480p utan buffring varje par sekunder och glöm att försöka ladda ner filer eller drivrutiner, jag får ett nätverksfel varje gång jag försöker.
Jag har också varit oförmögen att överföra några filer från min egen NAS, medan andra datorer och enheter på mitt nätverk inte har haft detta problem, och de kör antingen Windows 10 Home 21H1 eller Android och använder också BitDefender. Jag tillbringade torsdagen och fredagen kväll samt idag eftermiddag med att återställa eller ominstallera min OS (Windows 10 Pro 21H1) tre gånger, trodde att det var Windows, en oklar drivrutin eller något program som orsakade problemet.
Jag har försökt att inaktivera brandväggen och online hot prevention men har samma problem, mycket långsam internethastighet och jag kan inte ladda ner något var som helst. Just nu har jag avinstallerat BitDefender från datorn och alla dessa problem är borta, men det är mindre idealiskt eftersom Windows Defender är det enda jag har just nu.
Hej! Vi beklagar att höra om situationen. Vi hjälper gärna till att undersöka detta vidare. Om du behöver vår hjälp, skicka gärna ett mail till [email protected], så kan vårt tekniska team hjälpa dig.
Jag har samma typ av problem, allt jag försöker ladda ner från Steam, OneDrive, webbläsare, osv misslyckas. Jag kan surfa utan problem men när jag testar hastigheten kan jag se att min hastighet är kraftigt reducerad.
Jag har tre datorer med Bitdefender, två med Windows 10 som fungerar bra. Den med Windows 11 har detta problem men fungerade tills nyligen.
Jag har skapat en supportticket och avinstallerat Bitdefender, förhoppningsvis fixar de det snart.
Det verkar som att jag blir ignorerad av BitDefender trots att jag har förnyat min prenumeration. Jag har det på 9 maskiner (7 Windows och 2 Android) och bara EN har detta problem.
Support verkar tro att VPN är orsaken, men jag har inaktiverat den och även avinstallerat den, men utan effekt.
Jag har samma problem på Windows 11. Windows 10 och Mac fungerar bra.
När jag försöker ladda ner exempelvis Adobe Photoshop, Davinci Resolve eller F-secures online scanner avbryts anslutningen, och det står inte ens i loggen.
Det enda program jag lyckats ladda ner med Bitdefender installerad är…Ja, du gissade rätt. Bitdefender.
De har bett mig att göra flera saker. Släcka allt i appen. Men det hjälper inte.
De bad mig köra DISM och SFC-kommandon, men eftersom min Windows 11 är en helt ny installation, blev dessa perfekta.
Det är tydligen ett problem med BD-programvaran.
De måste lösa detta nu, annars vill jag ha tillbaka pengarna.