Bitdefender Free fungerar inte bra ihop med Windscribe VPN

Det har varit ett problem varje gång jag har använt BDF Free Antivirus. Uppkopplingen verkar seg, och det uppstår återkommande certifikatfel. Det hindrar mig från att använda Bitdefender.

Är det någon som känner till detta problem?

På en första anblick är det en gratis VPN. De är ökända för att fyllas med annonser eller skadlig programvara eller för att spionera på dig. Vänligen välj ett trovärdigt gratisalternativ.

Jag skulle rekommendera att avinstallera och installera om Windscribe VPN. Tidigare har jag sett att appen visar varningar, inte specifikt för Bitdefender men i samband med konflikter med annan programvara.

Du kan inaktivera certifikatfelvarningar. Meny, Avancerade alternativ (kugghjulsikon), stäng av ignorera SSL-certifikatfel, men det kommer inte att förändra hastigheten. En ny installation är värd att prova. Jag använder alltid WireGuard-protokollet, som Windscribe normalt använder som standard, men du kan ställa in protokollet manuellt.

Det skadar inte att kontakta Windscribe support, du kan också fråga på Windscribe Reddit för att kontrollera liknande erfarenheter.

Vad pratar du om?

Windscribe är en pålitlig VPN, mycket mer pålitlig än produkter som Cyberghost, NordVPN, TunnelBear, Surfshark, ExpressVPN för att nämna några.

Bitdefender är också ett ökänd buggigt program och ett genomsnittligt antivirus, dess detekteringsgrader är bra men allt annat är dåligt, tar idiotiska mängder systemresurser, spammar ditt system med 15+ fönsterprocesser, använder mellan 500MB-1.5GB systemminne, grundläggande användargränssnitt, buggig AI, verkar inte spela bra med annan programvara.

Allt jag säger är att gratis VPN inte är gratis av en anledning. Vi säger att gratis VPN existerar? Som inget krav.