Hej. Jag tror att detta är en populär fråga. Vilken billig VPS/VDS host i Europa kan man använda för VPN-ändamål? Jag är från Ryssland och de blockerar för närvarande många tjänster och kanske YouTube i framtiden. Jag köpte ett NordVPN-konto (ingen pengar, 18-årig student) och testade gratis ProtonVPN. De fungerade bra, men idag slutade båda fungera. Jag hittade ägt nätverkshosting för 5$ i månaden. Är det ett bra pris? Ryska kreditkort fungerar inte utanför Ryssland nu, så jag måste betala med WebMoney eller crypto.
Jag gjorde precis något liknande på en Contabo VPS, 6€ i månaden för 4 kärnor och 8GB RAM i Tyskland, installerade wireguard och docker på den och det fungerar som en dröm, den accepterar kreditkort och PayPal
Jag använder OpenVPN-server på Oracle Cloud. Det enda du behöver är ett giltigt kreditkort i det land du vill deploya VPS i. Och du kan ha upp till 2 alltid gratis instanser.
Vultr börjar runt 4 dollar, du får också några gratis krediter att leka med.
BuyVM kostar bara 20 euro/år. Och de accepterar WebMoney.
Scaleway, Stardust-alternativet
Du kan använda en billig NAT VPS (t.ex. från WebHorizon. De installerar till och med wireguard för dig och accepterar crypto). NAT VPS är billigare än dedikerade IPv4-servers och om det är OpenVZ är det ännu billigare :).
Hej. Jag tror att detta är en populär fråga. Vilken billig VPS/VDS host i Europa kan man använda för VPN-ändamål? Jag är från Ryssland och de blockerar för närvarande många tjänster och kanske YouTube i framtiden. Jag köpte ett NordVPN-konto (ingen pengar, 18-årig student) och testade gratis ProtonVPN. De fungerade bra, men idag slutade båda fungera. Jag hittade ägt nätverkshosting för 5$ i månaden. Är det ett bra pris? Ryska kreditkort fungerar inte utanför Ryssland nu, så jag måste betala med WebMoney eller crypto.
Efter en snabb titt verkar det som en svår fråga. Ingen av de välrenommerade hosting-leverantörerna jag känner till här accepterar Bitcoin som betalning. De som gör det är antingen obekanta eller har priser som börjar vid 8,99€ per månad.
Det verkar också som att du oundvikligen måste använda någon bra och pålitlig översättningsutvidgning för din webbläsare.
Du kan prova Oracle Cloud, de kräver kreditkort men jag vet inte, det kan bara fungera.
(Ingen betalning, bara för att verifiera att du inte är en bot) Jag använder personligen deras server i Frankfurt för att dirigera min trafik. De har ett mycket rikt gratisnivå. OM det fungerar och du kan skapa ett konto där, kan jag till och med hjälpa dig att installera PIVPN på deras server på den helt gratis nivån.
Ett annat alternativ är att fråga någon med VPN om de kan hjälpa dig, jag kände en gång en man som hostade VPN för andra personer att hosta Minecraft över hans nod.
Ett annat alternativ är att använda, som du nämnde, någon gratis VPN, som Nord, Proton, TunnelBear, etc.
Jag är också från Ryssland och jag använder BlueVPS. Jag betalar 5$, men de erbjuder billigare alternativ.
Servercheap.net har US-baserade servrar och accepterar BTC.
Tekniskt sett är den bästa lösningen Shadowsocks med V2Ray/Cloak som ansluter via ett CDN som Cloudflare till en back-end-server som de gratis Oracle VPS:erna.
När det gäller inköp, är jag osäker på om du kan få en av dessa online CCs för att registrera? Jag antar att om det var så lätt skulle sanktionerna inte betyda något, så ditt milage kan variera.
Jag kan hjälpa dig med betalningen om du behöver det.. Jag använder estnoc. Det viktigaste för mig är uplink-hastigheten, de erbjuder 100 Mbps för 15$/månad och 1 Gbps för 30$/månad.
Om det enda du bryr dig om är den faktiska VPN:n kan jag också koppla dig till min - den kan stödja många användare med 1 Gbps uplink (jag har inte gjort något fancy för DPI-evation – just nu är det bara TCP över 443 vilket bör räcka, såvida inte den ryska regeringen blir lite mer kvalificerad)
(Det stora plusset är att de är i Estland, vilket innebär extremt snabba hastigheter eftersom det inte finns någon konstig omdirigering från Ryssland till en avlägsen plats)
Använd majordomo eller vdsina
Från och med den 28 november 2022 stänger Heroku sin gratis nivå
det accepterar kreditkort och paypal
Varken fungerar från Ryssland dock.
+1
Jag har använt en VPS från Contabo i ett år och är mycket nöjd med den totala upplevelsen. Bra värde för den billiga pengen.
Finns det fler Stardust tillgängliga nu?
Bra idé.
NAT VPS borde räcka mycket och är billigt att installera Wireguard eller OpenVPN.
Har du använt WebHorizon? Det verkar ganska trevligt för att distribuera OpenVPN/Wireguard ( jag menar, det fungerar bra på en OpenWRT-router med 64 MB RAM, även det billigaste erbjudandet på 256 MB RAM borde inte vara ett problem med minimal OS-installation), men jag kan inte hitta information om deras bandbredd, det listar bara “premium bandbredder” @1 Gbps. Vad händer när det är slut? Finns det en annan gräns vid lägre hastighet, eller betalas det per GB efter det?