Billigst land att köpa Tinder Gold i?

Jag reser mycket runt om i världen och bor i/eller har bosättning i några länder, så Tinder Gold-funktionen att kunna byta platser är viktig för mig. Att se vem som gillar mig först är också en #2-prioritet.

Jag anmälde mig till Tinder för några år sedan i USA och hade Gold för 99 dollar per år och sedan Platinum för 149 dollar per år. Jag avbokade det i augusti 2022. Nu försökte jag teckna nytt för Gold (jag tyckte inte att Platinum var värt det) och Tinder Gold kostar 303 USD per år. Det går inte att betala så mycket.

Så jag kommer att skapa ett annat konto i ett annat land för att få ett billigare pris. Frågan är vilket land som har de bästa priserna? Min erfarenhet av andra tjänster är att platser som Colombia, Vietnam, Turkiet, Mexiko, etc. (länder med lägre levnadskostnader) har de bästa priserna.

All info om vilka länder som har de billigaste priserna är uppskattad. Jag har sökt i tidigare trådar och jag ser inga fasta svar.

Kanske kan du posta de årliga priserna i kommentarerna för det land du känner till.

US (Nu ger de endast en 6 månaders plan som max, så jag har omvandlat till ett års pris)
Gold $303,16/år
Platinum $389,48/år

Brasilien
Gold $44,99/år
Platinum $69,99/år

När jag var i Vietnam tidigare i år (2023).
jag loggade in på mitt gamla (USA) Tinder-konto kopplat till mitt (USA) Google-konto.
MEN, jag använde en Vietnam Samsung A73-telefon, med Viet Google Play butik, också via Viet mobiltjänst eller wifi. Jag fick Tinder Gold för: ₫564,338, vilket slutade med att bli: 23,17 dollar för 6 månader.

Sedan jag återvände till USA i juni… Jag kunde inte använda min vietnamesiska telefon så jag laddade Tinder på min amerikanska telefon och loggade in… Ironiskt nog är uppdateringarna nu fullpris i USD. Men när de 6 månaderna automatiskt förnyades, förnyades det för 23,17 dollar. Så jag hoppas att detta hjälper.

Jag tror att hacken är antingen: 1. Vietnames IP, 2. Vietnamesisk app eller en kombination av båda? OCH, tänk på att Tinder är en platsbaserad app så det kan ha att göra med GPS-placering.

Första världens problem…

Jag kommer att vara i Turkiet i september och jag kommer att skapa ett nytt konto med mitt nya turkiska konto, men hur mycket kostar Tinder Gold/Platinum?