Behöver inaktivera Viva insights-tillägget för hela organisationen (det fortsätter komma tillbaka)

Viva Insights-tillägget för Outlook orsakar problem i min miljö (känd problem i terminalservrar tydligen), så jag tog bort tillägget i 365-administrationskonsolen genom att gå till Organisation > Tillägg och instruerade användare hur man manuellt inaktiverar tillägget.

Men i typisk Microsoft-anda, när de vill lansera en funktion på dig, fortsätter de bara att. slå på den.

Jag behöver att detta tillägg försvinner och förblir inaktivt, och inte bara fortsätter att komma tillbaka varannan dag - det kommer att dyka upp i administrationskonsolen och aktiveras för användare oavsett vad jag gör.

Vänligen berätta hur man dördar detta för gott.

För nästa stackars IT-administratör som letar efter ett svar, rekommenderar jag att gå in i Office 365-administrationscentret -

Inställningar - Organisationens inställningar - Microsoft Viva Insights‎ och avmarkera allt där.

https://admin.microsoft.com/adminportal/home#/viva/insights/:/Settings/L1/VivaInsights

Hej
Hittade du en lösning- Jag har samma problem :confused:

Inaktivera det via licensiering för varje enskild användare. Detta fungerar för oss.

Vi tittade precis och kunde inte se ett sätt att avmarkera från där du pekade, men har upptäckt ett sätt att avmarkera alternativen från

Office 365 Admin - Inställningar - Sök och intelligens - Konfigurationer

Där fanns det alternativ att avmarkera Insights-bullen

vad betyder detta “via licensiering”? Kan du ge mer specifika detaljer, tack, jag behöver göra detta via GPO eller annan organisatorisk mekanism. tack!

Förlåt för det sena svaret. Om du går till varje användare, är det en del av E1/E3/E5-licensfunktionen. Du kan expandera vilka funktioner som är aktiverade per användare och inaktivera Viva-skiten.