Bättre att dölja platsen med VPS än VPN

Hej allihop,

Jag är en trader som gillar att resa, men vissa länder är blockerade av min mäklare. Hur kan jag gå tillväga för att kunna komma åt min tradingmäklare när jag är på språng utan att bli flaggad?

Jag gillar inte ens att handla när jag inte är vid min station, men att granska trades/data är något jag gillar att göra under fritiden, det hjälper mig att förbättra och förbli skärpt.

Jag använder en kombination av desktopprogramvara (ninjatrader) och webbaserad programvara (tradingview).

Vad skulle vara det bästa vattentäta sättet att göra detta utan att bli flaggad? En VPS? En VPN med dedikerad IP? En kombination? Nån annan metod? Skulle uppskatta hjälp!

Tack

Det beror på om de blockerar enbart kända VPN-endpoints eller alla kända datacenter-IP. Att blockera kända VPN-endpoints är mycket vanligare. Men vissa webbplatser blockerar alla kända datacenter-IP (med hjälp av tredje parts analysetjänster som försöker klassificera IP-interval baserat på användning). Några VPS-företag erbjuder virtuella maskiner med bostadsclassificerade IPs, men jag har ingen aning om vad som händer när de blir “upptäckta” och deras IP-interval omklassificeras till datacenter.

Yo, lyssna på detta!

Så, du försöker göra affärer i tradingvärlden, men din mäklare sätter upp blockader som om det inte är någon big deal. Ingen orkar med sånt, eller hur?

Tja, kolla: Du måste skaffa dig en Virtuell Privat Server (VPS), direkt. Inget mainstream moln, nej, det är för hett för gatan. Hitta en lågprofil-leverantör med IPs som flyter under radarn.

När du har din VPS låst, är det dags att säkra den som Fort Knox. Installera Ubuntu 22.04 och förstärk säkerheten. Uppdatera, gör upgrade, ändra ssh-portar, ställ in nycklar, stäng av lösenordsåtkomst… Ingen tar sig förbi det fästet, ingen väg, ingen hur.

Nu, här är magin. Kör Tailscale på den VPS och anslut den till ditt nätverk. Gör den till din utgångspunkt, din biljett ut när du är på språng.

Men yo, innan du ger dig av, kolla din VPS IP. Se till att den inte är svartlistad, för det kan sabba dina planer.

Och här är en extra grej: ställ in egna DNS-servrar i Tailscale. Cloudflare tar hand om dig, håller dig under radarn medan du gör ditt.

När du är ute, långt hemifrån, koppla in dig till Tailscale på dina enheter och kör den VPS som din egen personliga express till tradinggolvet. Inga gränser, inga restriktioner, bara ren frihet att sköta din business var du än är.

Håll huvudet kallt, var street smart, och låt tradingen flöda. Så gör vi i Bronx.

Extrasnack:

Kolla “linpeas git hub” för att hårdställa din box.
Tailscale behöver bara “några gånger” ett enda port för att fungera. Kör bara: sudo ufw allow 41641/udp och lås allt annat.

Mods av r/VPS har ställt in automod att svara automatiskt baserat på den initiala flairen en post hade när den publicerades.

Det verkar som du valde flairen Seeking Advice/Support när du gjorde denna post.

Denna flair är för de som är fast i ett (mest tekniskt) problem som de försöker hitta lösningar till.

Om du känner att en annan flair skulle passa bättre, är du välkommen att byta själv (det är möjligt). Du kan hitta vår post som beskriver alla post flair-alternativ i detalj här. Mods kan också ändra flair om de tycker att det är nödvändigt.

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderators av denna subreddit om du har frågor eller funderingar.

Det bästa är att installera en VPN-server hemma, så du får din hem-IP-adress. Om din router inte stöder detta, kan du köpa en lågprismodell som GL iNet och använda den som VPN-server. Jag använder en blandning av VPS som körs som VPN-servrar, och en VPN-router hemma hos en familjemedlem så att jag kan se ut som jag är i USA när jag reser.

Nyligen försökte jag öppna ett nytt konto hos en mäklartjänst jag använder, via en av mina VPS som kör VPN-server, och det gick inte att skapa det nya kontot, men jag kunde komma åt alla mina befintliga konton. Nästa dag försökte jag igen med VPN-servern hemma hos en familjemedlem, och det fungerade. För vissa tjänster behöver du en bostadsadress.

Yo vad händer homie, det är Tony. Jag uppskattar det här svaret verkligen!! Jag ska göra min due diligence och försöka lista ut hur jag ska gå tillväga med den här processen. Jag är tydligen rookie men jag tror att jag kan lista ut en plan baserad på den här informationen.

Så om jag förstår rätt, med en lågprofil VPS-leverantör menar du en som inte är välkänd så att den troligen inte blir upptäckt som ett datacenter, eller?

Tack för kommentaren, bror. Jag kommer att kolla in detta.

Jag kommer att undersöka detta, tack.

När du ger rekommendationer eller förslag om hosting-leverantörer, måste du avslöja eventuella kopplingar till det hostingföretag du nämner. Astroturfing är inte tillåtet och är ofta lätt för användare att se igenom.

Gör inte inlägg eller kommentarer som marknadsför dina produkter. r/VPS finns för neutrala diskussioner om hosting-leverantörer, inte som en plats för företag att annonsera eller marknadsföra sina produkter. Erbjudanden kan endast postas i DEALS MEGATHREAD.