Bästa VPN/macro-ändringar för hög nivå av Apex (competitive edge tips)

Jag försöker byta VPN-tjänster och vill att det specifikt ska inriktas på Apex. Vilken tjänst använder ni för minimal ping och spel-mjukhet? Det är galet hur märkbar mjukheten är på din egen värd i förhållande till en match på en NA-server. Vänligen dela några välkända och allmänt använda VPN:er som andra professionella spelare använder eller som du själv har haft framgång med, om du har det i åtanke.

För det andra, eftersom PEX är ett så macro- och extern-källstyrt spel när man tävlar på hög nivå (maximerar fps, minimerar skärmtear, internethastighet etc.), vilka andra saker gör ni för att få ett konkurrensfördel utöver vapenfärdighet? Jag spelar m&k på en BenQ XL2740 och kör omkring 190-210 fps på alla låga inställningar (Founders 3080-gpu), men har inte ändrat något annat.

Tack i förväg och lycka till med fraggen.

Jag förstår inte varför du skulle använda VPN för att spela Apex. Missar jag någon fördel som väger upp den stora nackdelen av mer ping?

Jag har Bitdefender på min PC och använder bara den VPN:en och jag snittar 30 ping på NA-servrar.

ExpressVPN fungerar fantastiskt för mig

Jag spelade med paketförlust i nästan varje match på grund av den dåliga internetleverantören här i Tyskland (bra ping, fortfarande spelbar)

Men nu är problemen helt borta.

Använder en VPN som skräp.

När millisekunder bokstavligen avgör liv eller död och det är 15 lag kvar i slutzonen.

Det är en nödvändighet på hög nivå, ja.

På hela bordet eller din lokala server? Till exempel är min lokala server Oregon, jag vanligtvis ligger på 20-30 ping men kör fortfarande 80-100 när jag är på östkusten.

När millisekunder avgör resultatet, varför skulle du höja din ping dock?

Lokal server är 30 ms och vanligtvis på östkustservrar får jag liknande 70-78.

Vilken tjänst använder ni för minimal ping och spel-mjukhet?

Jag ska kolla upp det.

Jag är fortfarande förvirrad. Varför skulle du behöva ett VPN som ökar din ping? DDoS-skydd?

Du är antingen en bot eller skämtar, eller båda.

Nej, jag är bara superförvirrad. Om jag skulle spela ett online-spel på hög nivå skulle det sista jag skulle göra är att öka min latens genom att köra via VPN. Jag ser inte riktigt någon fördel, förutom om folk uttryckligen försöker hacka mig eftersom VPN:en bara skulle skydda mig och inte Apex-servrarna (som, till min kunskap, fortfarande är sårbara för attack).

VPN:er kan användas för att hålla ping konsekvent över andra servrar. Dvs; jag spelar på Oregon-server och en match hålls i Florida, pinget kommer att vara jämförbart på båda servrarna. VPN:er som ExitLag minskar också fps-bländning och hjälper till att förbättra latensnivåer samt minska skärmtear (ExitLag är ett erkänt VPN för CS och Valorant).