Avbrott för Spectrum

Är det någon annan som tappar internetet från Spectrum?

Ja, och chatboten var otroligt hjälpsam

Ja! Och webbplatsen och appen tar evigheter att ladda.

Jag arbetar hemifrån… Jag önskar att dessa avbrott skulle ske på morgonen, inte på kvällen.

Utanför Kernersville - verkar till och med kunna vara över hela NC? Men åtminstone sträcker det sig från Winston till Greensboro, baserat på tråden högst upp i r/spectrum subreddit.

Jag ringde och pratade med någon. De sa att det skulle vara åtgärdat senast 20:00 :tired_face:

Det är ute över hela staten enligt min vän som jobbar inom försäkring.

Ute i High Point och har varit det ett tag nu.

Jag fick precis ett mail som nu säger midnatt.

Jag har AT&T, men jag är på Freedom House Thrift på Battleground, den ursprungliga, och de är också utan internet.

Så glad att jag bytte till AT&T för ett par månader sedan. Kompisar! Det är billigare och jag har fiber. Kolla upp det om du kan.

Vår gick inte ut förrän runt 19:30, den är fortfarande borta vid 20:30 trots att folk sa att de kontaktade Spectrum och att det skulle vara över senast kl. 20.

Min app säger att det förväntas vara ute till 20:30.

Har Lumos fiber i High Point och mitt är fortfarande online, men mina svärföräldrar i GSO med Spectrum är nere.

Kom bara hit för att säga att jag bytte från Spectrum till Lumos (brukade vara North State eller kanske fortfarande är det). Fick fiber med Lumos. Har bara haft 1-2 avbrott, varade kanske 5 minuter max.

Lumos kundsupport är också mycket bättre än Spectrum. En av deras kundtjänstrepresentanter felsökte en router åt mig. Det är inte Lumos-ägt. Spectrum skulle aldrig ge hjälp för icke-Spectrum-routrar.

Jag är väldigt nöjd med bytet! Jag är inte säker på om Lumos täcker alla områden i Greensboro/Piedmont. Men jag rekommenderar starkt att kolla in det.

Japp, norra Guilford, dött i ungefär 15 minuter.

Min fru fick mig att komma hem för att fixa internet, och sen såg jag det här inlägget medan jag väntade på att modemet skulle starta om… Ärligt talat skyller jag inte henne för vi hade problem med leverantörer som stängde oss på grund av piratkopiering i det förflutna.

Tydligen är Solens aktivitet idag mycket hög, och var som helst där det finns solljus är det möjligt för satellitavbrott samt radio blackout under 15 minuter till 24 timmar. Hoppas att de får tillbaka det snart.

Det är ett avbrott, det finns inget vi kan göra. Ring om du vill ha en kredit lol men det kommer att vara över senast 20:30. Det är ett avbrott som vi inte kan kontrollera. Jag skulle också använda din app, den visar samma sak.