Avbröt mitt Unlimited-abonnemang och förlorade tillgången till Proton VPN omedelbart, trots att jag borde kunna använda produkten till mitten av februari

Jag avbröt precis mitt Unlimited-abonnemang och förlorade omedelbart tillgång till Proton VPN, trots att jag borde kunna använda produkten fram till mitten av februari. Varför är det så?

Det är inte så Proton avbryter på. De tar bort dina funktioner omedelbart på alla produkter och ger ditt konto krediter för den återstående tiden för det abonnemang du betalade för ursprungligen.

Så om du avbryter med 2 månader kvar av ett 12-månaders abonnemang, får ditt konto 2 månaders kredit

försök skapa ett ärende

Det är förmodligen skillnad på att avbryta och att nedgradera.

Att nedgradera är omedelbart med kontomedel.

Men enligt min instrumentpanel står det att om du avbryter kan du fortsätta använda förmånerna fram till abonnemangets slut.

Du har också möjlighet att stoppa auto-förnyelse, då det slutar efter din tid är slut.

Men du får annonser (ständigt) att du bör kontrollera ditt abonnemang eftersom det slutar snart, även om mitt är aktivt till slutet av 2026,

Det är… förskräckligt, för att uttrycka det milt…

Vad du än väljer, förlorar du med den här metoden.

Vill du byta tjänst måste du avbryta bokstavligen dagen innan och hoppas att det tas bort omedelbart, annars några dagar innan. Om du avbryter några månader i förväg, som vanligt när man inte vill förnya, får du kredit som du aldrig kommer att använda.

Och om du väntar till sista dagen och glömmer, kan du betala för ett helt annat år…

Lol, men det användarnamnet då

Det är faktiskt bättre eftersom det tillåter dig att prenumerera igen med samma krediter vid ett senare tillfälle eller använda det för någon annan plan, som en VPN endast-prenumeration.

Sätt bara en påminnelse dagen innan i din kalender

Jag tvivlar på att OP håller med dig.

Om du stannar kvar med tjänsten och bara vill byta plan, visst. Men om han vill lämna, har han nu förlorat 2 månader, kan inte köpa tillbaka dem, om det inte innebär att förlora pengar (eftersom ett 1-årsplan kostar mindre än 2 månader separat) och har använt servern 2 månader mindre än vad han betalade för.

Det innebär också att du inte är fast i upp till två år om du väljer att lämna, så du får mer frihet. Jag föredrar det så