"Autentiseringsservrar är nere. Försök igen senare, förlåt!" Men bara på min server och bara under vissa förhållanden

För att ge lite kontext kör jag min Minecraft-server kopplad till en OpenVPN-server som är värd på en Linode VPS eftersom min ISP inte tillåter port vidarebefordran. Jag använder NAT-forwarding för att dirigera trafiken till Minecraft-servern.

När servern inte är ansluten till VPN fungerar den utmärkt, men den är bara tillgänglig från mitt lokala nätverk. När jag ansluter den till VPN får jag felmeddelandet Autentiseringsservrar är nere. Försök igen senare, förlåt!. Detta händer oavsett om jag använder serverns lokala IP, VPS:ens publika IP eller domännamnet jag har för servern.

Som en sanitycheck har jag försökt ansluta till andra servrar, och de fungerar bra. Det är bara min server, och bara när den är kopplad till VPN. Jag har haft detta problem förut, men jag minns inte hur jag löste det. Normalt använder jag flaggan --redirect-gateway autolocal för att se till att servern använder VPS som standard-gateway och får all omdirigerad trafik (även om det märkligt nog fungerade utan flaggan). Jag har testat med och utan den flaggan, och det fungerar fortfarande inte. Jag kan fortfarande pinga servern och få MOTD utan flaggan. Jag har också gjort en fullständig systemuppgradering av både VPS och serverns operativsystem, så det är inte det.

Tack på förhand!

Tack för att du är en del av /r/Admincraft!
Vi skulle älska om du också joinade oss på Discord!

^(Gå med i tusentals andra Minecraft-administratörer för realtidsdiskussion om alla saker relaterade till att driva en kvalitetsserver.)

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har frågor eller funderingar.

Inte den mest erfarna inom detta område, men har din server en verifierad internetanslutning? Vanligtvis dyker detta meddelande upp när servern inte kan kontakta internet, och därmed inte kan autentisera spelare.

Kontrollera om IP6 vidarebefordras via OpenVPN. Jag hade en liknande setup innan jag kunde skaffa en bra server på en bra plats, på grund av ISP NAT. Yay.

Jag hade alltid IP6 inaktiverat som standard eftersom jag inte behövde det för något och inte ville krångla med att konfigurera det eftersom det verkade orsaka fler problem än det löste, men en dag kände jag för att ta itu med det och aktiverade det. Direkt kunde inte folk ansluta till den server jag hostade och fick samma “Auth servers bla bla” fel. Att inaktivera IP6 vidarebefordran löste det direkt.

Hur gör man det? Du får kolla upp det specifika fallet för dig eftersom jag bara kunde inaktivera det från hotspotet jag använde då.

Ja, jag testade genom att pinga Google och köra full systemuppgradering, inget av detta är möjligt utan internetanslutning.

Jag hittade en lösning med SSH-tunneling istället för OpenVPN, vilket bör vara mer tillförlitligt i längden eftersom jag haft problem med att OpenVPN kopplar bort klienterna slumpmässigt. Tack för råden ändå!