Hej, jag bygger en mini-datordel för min smart-TV för att efterlikna en PS4-konsol istället för en Windows-PC. Jag behöver hjälp med att konfigurera min PC för att automatiskt starta Playnite vid uppstart utan att visa Windows-gränssnittet. Jag känner till kioskläget, men det stöder bara Windows-appar. Finns det ett sätt att konfigurera kiosk-appen för att starta Playnite, eller har du några andra förslag för att uppnå detta?
Tack för att du postar i /r/playnite! Medan du väntar på ett svar kan du överväga att kolla in dessa resurser för hjälp:
- Anvandarhandbok
- Hjälp och felsökning för svar.
- Issue tracker för rapportering och utforskning av problem och funktionsförslag.
- Vår Discord-server för ytterligare hjälp.
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.
Du kan redigera registret för att starta till Playnite istället för explorer
Jag konfigurerade min genom att inaktivera Windows Hello i inställnings-appen så att jag kunde använda netplwiz för att konfigurera automatisk inloggning (du kan inte använda netplwiz med Hello). Sedan installerade jag Playnite för att starta i fullskärmsläge vid start.
Om du använder Windows Home-Edition, konfigurera Parsec för att fjärransluta med Parsec-appen eller använd Remote Desktop om du har Windows 11 Pro.
Jag har nu gått över till Bazzite och det fungerar perfekt, men Windows är också möjligt att konfigurera så här.
Hej alla, vi har byggt något liknande. Känn er fria att lämna feedback
Ja, exakt sånt vill jag. Jag har även Radmin VPN för min Ryujinx-emulator där jag kan spela online Monster Hunter med vänner, så idén är att den ska starta Playnite och också starta Radmin VPN i bakgrunden.
woah, du har gjort detta?
Så hur skulle detta se ut, om jag startar det kommer det visa startskärmen och direkt starta Playnite. Och hur kan jag återgå till Windows om jag behöver konfigurera något? Jag antar att man kan återställa det till registret? Och starta om? För kiosk-läget har en genväg för att snabbt gå tillbaka till huvudkontot.
Här:
https://www.reddit.com/r/playnite/s/FlOljxVmmI
Det finns en liten guide om hur man startar direkt i Playnite när Windows startar i bakgrunden.
Om du behöver hjälp kan jag göra en liten video om hur man gör.
ja det är mitt program
Ett superenkelt batch-skript som kör kommandot för att starta explorer.exe och lägger till det som ett spel eller program i Playnite så att det kan köras i vilken som helst läge.
Det är inte ens komplicerat, det tar mindre än 2 minuter.
Det här är något jag lekt med och har börjat göra ett program för att automatisera processen totalt, så du kan också använda en anpassad startvideo medan Playnite startas
Grundprinciperna för detta är:
Byt ut Windows-skalet mot Playnite i fullskärmsläge
Lägg till ett avslutsskript i Playnite som, om du använder fullskärmsläge när du avslutar, startar explorer.exe. Jag minns inte de exakta kommandona, men jag kan leta fram mitt GitHub-projekt och anpassa det för vad du letar efter i ett uppföljningskommentar eller DM om det är okej? Eller DM mig om det är något på Reddit (fortfarande ny här)?
Tack så mycket för informationen, jag har letat i timmar, men oroa dig inte för det tekniska, jag har lite kunskap om att använda Windows-terminalen.
Det anpassade videon gör det lite mer komplicerat och kräver en bat/ bat konverterad till en exe, men om du bara vill att Playnite ska starta som skal och att återgå till standard Windows-skalet är det enkelt som ett registry-ändring och att lägga till ett avslutsskript i Playnite, låt mig veta.
Hej, jag tror att jag har löst det efter några minuters jobb. Hur går det med automatiseringsprojektet? Jag tror att det skulle vara till stor hjälp om någon kunde replikera vårt system med ett klick på ett program, det skulle vara fantastiskt. Kan du uppdatera mig när du har gjort detta skript? Och ett anpassat lanseringsvideo skulle vara pricken över i.
Perfekt, för alla frågor, jag finns här.
Projektet var i princip klart, det installerades och fungerade, och hade till och med en kommandoradsinställningsapp, men jag tröttnade på att polera det. Om du är intresserad är det motivation jag behöver och jag har tid att göra det, eftersom jag för närvarande är ledig från jobbet efter canceroperation (tristess tar över så jag tänker göra klart det).
Jag delar länken snart, ge mig 2-3 dagar att kolla igenom och uppdatera några delar.
Tacksam för att du tog dig tid att hjälpa mig, jag tänker för nuvarande att jag kommer att se fram emot automatiseringsskriptet och hoppas att du lägger till dokumentation så att det är lätt att använda. Jag hoppas jag kan bidra med något till det.