Jag kan inte få det att fungera alls - jag har det ‘uppsatt’ på UDMP:n, men om jag använder inbjudningslänken går den till en webbplats för att ladda ner WIFIman, okej, coolt, eller?
Nåväl…nej, WIFIman-appen har inga alternativ någonstans för att använda Teleport VPN…
UDM säger ‘Den här länken öppnar WIFIman på din telefon’, men det gör den inte. Den laddar en webbsida, inte en länk som öppnar appen
Denna subreddit finns för att ge ospecificerad teknisk support till personer som använder eller vill dyka in i Ubiquiti-produkter. Om du inte redan varit tydlig i ditt inlägg, ta dig tid att redigera och lägg till så många användbara detaljer du kan.
Vänligen läs och förstå reglerna i sidofältet, då inlägg och kommentarer som bryter mot dem kommer att tas bort. Alla inlägg om annat ämne ska placeras i den veckovisa off-topic-tråden som är fastklistrad högst upp på subreddit.
Om du ser att folk sprider felinformation, försöker vilseleda andra eller beter sig olämpligt, rapportera det!
Jag är glad att de äntligen har introducerat wireguard. Jag är inte glad att det inte finns någon avancerad konfiguration som exponeras, eller möjligheten att INTE använda Wifiman som klient. Jag kan leva med det, om det inte vore för att du inte ens kan definiera subnätet som klienterna hamnar i. Jättestörande. Jag antar att det är ett val av gift. Månader->År för en funktion att levereras, men den är funktionsfull, eller att få delta i utvecklingsprocessen… typ. / shrug.
Har någon listat ut ett sätt att få VPN att auto-återansluta när anslutningen förloras/avbryts? Det är förargligt att tänka att jag är på VPN, för att inse att VPN stängdes ner för ett tag sedan, och jag har glatt klickat på någons öppna osäkra wifi. FML
Hemma, på Unifi (UDM-P, i mitt fall) gå till Nätverk / Inställningar / Teleport & VPN / och se till att Teleport är aktiverat. Generera en ny inbjudningslänk och kopiera den till ditt urklipp.
På din telefon, öppna samma urklipp (skicka till dig själv via e-post om du var på en dator). Kontrollera att din telefon redan har Unifi Wifiman installerat. När du öppnar länken, öppnas Wifiman automatiskt (det finns ingen inställning i appen för att använda den), bad om ditt administratörslösenord, och installerar Teleport VPN-profilt. Och vips - det är klart, du kan VPN:a till ditt hemnätverk när du vill.
(När jag teleporteras in i mitt hemnätverk) kunde jag inte routa “ut” - att surfa www.msnbc.com, till exempel, fungerade inte, men jag kunde gå till ett av mina hemmnätverks IP:n utan problem. Om det är ditt användningscase fungerar det fantastiskt.
En sak att notera: den initiala länken uppmanar dig att installera appen. Jag var tvungen att starta om min iPhone för att få den länken att automatiskt starta appen från Safari-länken. (Kanske kan detta också göras genom att rensa cache?)
Eftersom det inte finns något sätt att manuellt skriva in länken från teleport, måste den automatiskt omdirigera till appen…
Har du någonsin listat ut hur man sätter dina fjärrklienter på LAN CIDR-blocket? Det är frustrerande att ha all den extra overhead och förvirring att sätta dem i ett privat block som inte är relaterat till något annat, och sedan ha tusen rutter magiskt inblandade bakom kulisserna. Edgerouter Lite var 100 gånger bättre och enklare… synd att det är för långsamt för 1g/1g. suck