Atlas VPN recension - mitt första försök

Det verkar som att VPN-marknaden blir bredare och bredare med nykomlingar som dyker upp dagligen. Men bara ett fåtal är faktiskt betrodda och värda att använda för de tjänster de erbjuder. Jag hittade nyligen en VPN som heter Atlas VPN och bestämde mig för att prova den för att se om den är bra. Här är några tankar efter min första månad av användning.

AtlasVPN är en av de nyaste och mest prisvärda tilläggen bland många andra, och det verkar vara något som även de större och välkända leverantörerna bör betrakta som en värdig konkurrent. Här är några fördelar som jag tyckte var bra och värda att nämna:

• Streaming tillgång till Netflix, HBO, Disney Plus och många andra;
  • Obegränsade enheter - så du kan använda denna VPN på så många enheter du vill med samma betalda plan. Dessutom har denna VPN ett mycket bra gränssnitt när det gäller mobila enheter - jag gillade verkligen hur den såg ut och fungerade på min telefon.
  • Tracker, malware och annonsblockerare;
  • Dataintrångsövervakare - du kan undersöka om dina personuppgifter har exponerats online.
  • Support dygnet runt (dock ingen livechatt, du kan bara få support via e-post, så det är lite av en nackdel);
  • Läckageskydd (IPv6);
  • Nätverksavstängningsknapp - inte den nyaste uppfinningen på VPN-marknaden, men det är bra att ha en sådan funktion som förhindrar IP/DNS-läckor;
  • Topprankad kryptering och en SafeSwap-funktion som låter dig ansluta till internet med flera IP-adresser samtidigt (det här var mycket intressant för mig eftersom jag aldrig har sett en sådan funktion förut).

När det gäller priset är denna VPN definitivt prisvärd, eftersom du med ett treårskontrakt bara betalar 1,39 dollar/månad, vilket gör att denna VPN blir en av de mest prisvärda på marknaden med vad den erbjuder. Månadssubscription kostar dock ganska mycket samma (kanske lite mindre) som när man väljer andra leverantörer.

Enligt min ödmjuka åsikt är det definitivt värt att ge det ett försök och jag planerar att använda det själv under en längre tid.

Jag ser inte några “no log” löften, vilket är nog för mig att helt avfärda det, oavsett vad annat som erbjuds.

Åh, och jurisdiktionen är också viktig. Om det är beläget i ett 14-ögonland, skit samma.

Hur går det för atlas nu?

Använder du det fortfarande? Har det fungerat bra hittills?

Jag var intresserad av det faktum att de marknadsförde sin gratisversion som inte har någon datagräns. Men de säkert har det. En datagräns på 10 GB, men en datagräns ändå.

App för Android TV verkar begränsad. Förhoppningsvis kan den bli bättre, mest ingen möjlighet att automatiskt ansluta vid start eller välja vilka appar du bara vill ha VPN i

Vad är 14 eye-land? Några bra VPN:er att köpa?