Åtkomst till Jellyfin på docker från internet medan du är på CGNAT

Hej allihopa,

Jag är helt ny inom nätverkets värld. Så jag har gjort mycket forskning de senaste månaderna, och jag är mer förvirrad nu än när jag började den här forskningen.

Låt mig förklara mitt tillstånd först:

1. Jag är student som bor på hyra, så ISP:t för mitt uthyrningsföretag använder CGNAT, vilket inte tillåter port-forwarding.
  2. Jag har en PC som kör Ubuntu LTS 22.04. i mitt hemnätverk
  3. Jag har ett gäng bärbara externa hårddiskar som är anslutna till min PC.
  4. Jag har satt upp docker och docker-compose på den PC:n.
  5. Jag har satt upp en Jellyfin-instans (som jag enkelt kan komma åt när jag är på mitt hemnätverk)
  6. Jag har satt upp Heimdall för att komma åt min Jellyfin på min Macbook Pro (så att jag inte behöver skriva in IP-adressen igen och igen)
  7. Jag har använt tailscale, och det fungerar bra, men det är inte som Surfshark eller NordVPN.
  8. Jag valde SurfShark VPN för att det var billigt (jag är fortfarande på min prövoperiod så jag kan avbryta den)

Det jag vill göra är: (Påminnelse: Jag kan inte göra port-forwarding på min router)

1. Jag vill komma åt Jellyfin från internet på min laptop och telefon.
  2. Jag vill sätta upp Radarr och Sonarr för att ladda ner filmer och TV-program med SurfShark VPN.
  3. Kanske sätta upp Guacamole för att komma åt GUI:n på min PC från internet.
  4. Slutligen vill jag sätta upp NextCloud som ett alternativ till Google Drive och iCloud.

Jag har hört talas om nginx och Cloudflare och många andra termer som gick förbi över mitt huvud när jag försökte lista ut hur jag skulle utföra de uppgifter jag ville.

Jag skulle uppskatta all hjälp. Jag är en learner, så din input betyder mycket för mig. Fråga gärna om du har några frågor för att klargöra.

Sista meningen säger att du är en learner. Infoga Springer-mem baserat på dina svar

Titta man, de flesta ger dig sunt förnuft och du avfärdar det utan att förstå varför de ger dig det

Du har inte en publik IP-adress. all inkommande internettrafik kommer inte att kunna nå dig. Så där försvinner fjärrströmmning, guac och nextcloud

Något som cloudflare tunnels löser en del av detta (guac och next), strömning kan vara ett problem (några har nämnt att de kom undan med det på gratisnivå, kan inte kommentera på det). Du kan prova plexargod

du behöver inte dölja din IP, du har en delad en, men även då har du alternativ. Endast din torrentklient genom VPN. Usenet. seedboxes

en vps löser allt detta i ett svep, vilket är varför det är troligtvis det enklaste alternativet trots dina irriterande kommentarer till de som föreslagit det.