I maj försökte jag använda NordVPN när jag reste utomlands - min värds internetvar var för dåligt för att NordVPN skulle ha någon bra användning, så jag skickade ett e-postmeddelande och begärde att avbryta. Jag såg aldrig något svar och ser inget svar i min e-post, men de hade tydligen svarat.
Jag trodde att det var löst, jag fick ett e-postmeddelande om en nöjdhetsundersökning som jag inte öppnade, men som jag ångrar att jag inte gjorde. Det visade utskriften av svaret jag inte kan hitta, där de istället för att acceptera min avbokning försökte övertala mig att stanna.
De tog min brist på svar på e-postmeddelandet jag inte såg som en anledning att hålla mitt konto öppet. De senaste veckorna har jag märkt en faktura från dem, och då insåg jag att jag blivit fakturerad regelbundet sedan min provperiod. Jag installerade om appen, som hade avinstallerats hela tiden, för att kontrollera att den fortfarande var aktiv.
Nu har jag kontaktat live chat för att se om de kan förstå situationen och göra ett undantag. De vill inte det, åtminstone inte den live-chatt jag har pratat med. Har någon råd om vem jag kan fråga?
Det är inte världens undergång, det är mest en principfråga. Live chat sade till och med “utanför 30-dagarsgarantin, särskilt 6 månader senare, antar vi att du känner till funktionerna och värdet av vår produkt och accepterar priset” - jag kommer ihåg det ungefär, men det störde mig för det missade verkligheten i situationen. Jag sade att jag ville avbryta, de frågade “men vad sägs om säkerheten?”, ett icke-svar från mig bör inte betraktas som ett godkännande av deras synpunkt.
TLDR:
Försökte använda NordVPN, av ingen av deras fel hade jag inget användningsområde.
Försökte att avbryta, Nord svarade och försökte få mig att stanna. Jag såg inte Nord’s svar, det gick sannolikt till spam.
Fick en nöjdhetsundersökning några dagar senare, som jag ignorerade.
Sex månader senare inser jag att jag fortfarande faktureras, Nord säger att jag är fast.
Vissa kommer att säga att detta är mitt fel, särskilt för att jag inte följde upp. Rätt! Lärdom vunnen.