Arbete på distans -- kopplingsidéer?

Hej och fred till alla. Jag anlände till Egypten i morse med avsikten att arbeta på distans och dyka i Sinai under veckan.

Allt har varit fantastiskt hittills men för att kunna arbeta måste jag koppla till AWS VPN. Min förståelse är att all VPN-trafik effektivt blockeras. Jag har tillbringat de senaste timmarna med att testa olika alternativ som rekommenderats i denna tråd (betalda VPN:er, proxies, cloudflare DNS, hotspot) utan framgång. Att fjärrstyra en maskin utanför landet är inte ett alternativ.

Har någon några idéer jag kan testa (känna dig fri att skicka DM)? Annars får jag avsluta min resa tidigt men jag har så mycket mer att se :frowning:

NordVPN fungerar för mig, du måste bara ändra anslutningsprotokoll eller använda en fördömd server.

Jag är i samma båt. Jag kunde inte ansluta till min arbets-VPN kallad Sopho och de tillåter inte heller tunneling med en tredje part VPN. Så du har 3 alternativ:

a) Skicka in en förfrågan till NTRA för att öppna porten som gör att du kan ansluta till din arbets-VPN. Detta tar tid eftersom det tar 6-8 veckor att godkänna/avvisa din förfrågan.

b) Använd ett coworking-företag som kanske redan har gjort denna process. Detta är dock kostsamt, runt 400 dollar/mån, och opraktiskt eftersom du måste gå till deras kontor.

c) Skaffa ett Voda phone företagsnummer vilket jag fick veta att VPN är öppet på. Jag har inte testat detta än.

Jag arbetar för närvarande från Istanbul och väntar på att min NTRA-ansökan ska godkännas och det har gått över 6 veckor.

VÄLKOMMEN till Egypten!

Svårigheten är att jag skulle vara tvungen att kedja NordVPN med min arbets-VPN på något sätt.