Jag måste välja VPN för de kommande 2 åren och jag utvärderar proton vpn. Jag använder det fria laget och det verkar verkligen bra. Tror du, utan för mycket bias, att det är den bästa vpn: n just nu?
Proton har varit bra för mig. Mullvad är också bra.
Jag skulle bara överväga av de tre kandidaterna, alla har bra prestanda och integritet: Mullvad, Proton och iVPN.
Mullvad har problem med streaming, till exempel fungerar inte min Spotify-app eller ansluter inte, Proton har inte detta problem.
iVPN: er är också bra, men de har en något föråldrad gränssnitt och jag har inte använt det på ett tag, så jag kan inte säga något specifikt.
Använd några, de är ganska billiga och välj din favorit.
P.S. Jag använder personligen och betalar för Proton - de har bra integritet, och hög tillväxt i funktioner och infrastruktur.
Tidigare Nord-användare här, Nord är bra, men har problem på grund av naturen av dynamiska IP-adresser. Till exempel, när jag väljer amerikansk server för att besöka chatgpt, är webbplatsen blockerad, och jag måste byta till en annan server tills det fungerar.
Nu använder jag Proton, och det är fantastiskt, har fler funktioner än Nord. Jag älskar det.
Jag försökte bestämma mellan proton, mullvad och nordvpn, och valde proton. En av bonusorsakerna var att jag också fick chansen att gå ifrån gmail till protonmail.
Glad Proton-användare i ett år.
Beror på vilka är nyckelpunkterna för “bästa VPN” i din åsikt. Jag och några andra Reddit-användare skapade denna VPN jämförelsetabell (inte sponsrad som några andra topplistor där ute), så att du kan se hur det står sig mot konkurrenterna idag.
Proton har blivit bättre. Jag bytte till Mullvad ett tag men nu är jag tillbaka med Proton. Vad som är bäst idag kanske inte är bäst om ett par månader.
Jag tycker bara att du ska prova alla 3 på en betald månad och sedan välja den du gillar. Det är vad jag skulle göra.
Jag var med PIA tills de köptes av ett opålitligt företag för några år sedan (kommer inte ihåg namnet på moderföretaget). För min forskning stod det mellan Mullvad och ProtonVPN. Jag har varit betalande användare av Proton i ungefär 3 år. Hastigheterna är bra överlag, men jag måste ibland koppla bort och ansluta igen, jag antar att det beror på att noden blir för mycket belastad. Utlandskopplingar verkar också sänka hastigheten efter 15-30 minuter… jag genomför inte hastighetstester eller något, jag märker bara att streamingvideor ofta faller till en lägre upplösning. Jag har också märkt att fler webbplatser inte ens tillåter dig att ansluta eller logga in när du är ansluten till en VPN. Jag är inte säker på om det bara är vissa ProtonVPN IP-adresser som är svartlistade, eller om det är globalt för alla VPN: er. Till exempel kan jag inte logga in på Amazon när jag är ansluten, eller CreditKarma. Det finns några andra, men jag kan inte minnas just nu.
Jag använder VPN för första gången. Mitt huvudskäl var att Thunderbird skulle fungera som min e-postklient när jag var utanför Kanada. Bell har varit min e-postleverantör i över 20 år. Jag testade 4 VPN-program 1) Mozilla 2) Nord 3) Surfshark 4) Proton.
Endast Proton är kompatibel med Bells servrar direkt. Jag gillar gränssnittet, hastigheten kan vara lite långsammare än andra men det stör mig inte när det fungerar utan problem.
Jag håller med OP om Proton VPN.
Det där Kill switch är ett STORT “Måste ha” när du använder en VPN. Det är mycket säkrare, en mer säker anslutning eftersom om din telefon fryser, eller din VPN fryser, eller internet spasmade ut för ett ögonblick, då är du helt sårbar för någon form av spionprogram, mask, något annat över internet. Men med en kill switch, om du förlorar någon internetanslutning eller om din internet presterar dåligt på grund av dåligt väder eller om VPN inte kan ansluta av någon anledning eller förlorar anslutningen av någon anledning, kommer det automatiskt koppla bort din internetanslutning från enheterna som är anslutna till det. Mycket bra skydd…
Jag tycker det är definitivt värt att prova den betalade versionen för att se exakt vad de stora skillnaderna är och vad du får extra, men jag vet en sak - den gratisversionen är värd att ha om du inte har råd med en VPN. Få detta, den gratisversionen är A-1. Extremt nöjd med den, bara den gratisversionen och vad de erbjuder till gratisanvändare är värd (3.5 - 4
).
Rating enligt min åsikt.
Typ…
Jag är mycket imponerad!
5
's