Jag ser att många här rekommenderar att använda VPN med deras hemnätverk och offentliga tjänster. Även om jag förstår att det är ett bra alternativ skulle jag inte vilja förlita mig på ytterligare tredje partsverktyg för att komma åt min server, än mindre betala mer för VPS. Det jag skulle vilja veta är om Caddy (eller någon annan omvänd proxy) ensamt räcker för att säkra mina saker ordentligt? Förutsatt att mitt SSH använder nyckelautentisering och att inga portar är öppna förutom 22, 80 och 443. Jag har ett ordentligt Authelia-system för mina webbsidor utan loginform (dvs. startsidan).
Jag ser att många här rekommenderar att använda VPN med deras hemnätverk och offentliga tjänster.
Jag använder VPN mest för att slippa oroa mig för att konfigurera varje tjänst för fjärråtkomst individuellt. För mig är det mer bekvämlighet än något annat.
Även om jag förstår att det är ett bra alternativ skulle jag inte vilja förlita mig på ytterligare tredje partsverktyg för att komma åt min server, än mindre betala mer för VPS.
Jag är inte säker på varför du betalar extra. Jag satte upp min server som VPN, det finns inget extra tredje partsverktyg inblandat som jag måste betala för.
Det jag skulle vilja veta är om Caddy (eller någon annan omvänd proxy) ensamt räcker för att säkra mina saker ordentligt? Förutsatt att mitt SSH använder nyckelautentisering och att inga portar är öppna förutom 22, 80 och 443. Jag har ett ordentligt Authelia-system för mina webbsidor utan loginform (dvs. startsidan).
Caddy och SSH med publik nyckelautentisering är mycket säkra. Se till att hålla dem uppdaterade och utnyttja Caddys fantastiska och extremt enkla certifikathantering. Jag har aldrig använt Authelia, så jag vet inte tillräckligt om det för att göra en informerad bedömning.