Jag ser mycket hat kring länk-kablar på subreddit, jag tänkte köpa en för Half-Life Alyx men det verkar vara olämpligt här. Jag bor i en lägenhet som inte stöder virtuellt skrivbord och hindrar ytterligare accesspunkter som routrar från att läggas till, så det är mitt enda alternativ. INIU-kabeln jag funderade på kostar bara cirka 17£ och jag känner att en trådbunden anslutning skulle vara mycket bättre än den teoretiska 50mbps 2,4Ghz trådlösa anslutningen.
Hatet gäller den officiella länk-kabeln, inte idén att använda en.
Det riktiga problemet är den skitdåliga pc-appen
Jag har en tredjepartslänk-kabel och jag har inga klagomål. Den är otroligt tålig för simracing.
Slösa inte tid på trådlöst om du inte kan installera en dedikerad router. 2.4Ghz vid 50mbps suger.
Tråd för säkert.
Jag älskar min länk-kabel, men jag är nog gammal
Jag använder den officiella länk-kabeln, har aldrig haft problem med den eller mjukvaran bakom den.
Kabeln är visserligen dyr, men för mig fungerar den perfekt
Personligen skulle jag aldrig spela VR med en kabel kopplad igen.
Men det fungerar. Kablar som sticker ut från hörlurarna är väldigt 2017.
Jag spelar bara på pc-länk. Jag använder en tredjepartskabel som tillåter mig att koppla min laddare till den, så att den håller laddningen längre. Jag skulle inte rekommendera Oculus link-kabeln.
Har du tittat på/prövat PrismXR Puppis S1? Det är en dedikerad VR-routrar som kopplas till din pc via USB. Jag har också en officiell länk-kabel men använder den inte längre sedan jag fick den.
Redigering: borde ha läst vidare först, någon föreslog detta! Lycka till.
Jag använder just nu en PrismXR Puppis S1 för trådlös pc-vr med min Quest 3. Det är mycket dyrare än en länk-kabel men friheten att kunna röra mig som om jag kör standalone är värt det för mig.
Jag har inte sett det nämnas, så se till att få en kabel med en 90-graders kontakt vid hörlursänden, och säkra den med några velcro-kabelbindor eller liknande för att hålla den ur ansiktet och för att den inte ska ryckas ut och skada kontakten.
Jag kan inte ge dig några tekniska detaljer om länk-kablar, men jag kanske har ett alternativ för dig.
Jag äger ett Oculus-märkt Link-kabel för $80 och jag har bara fått oregelbunden prestanda av den på min Quest 1 och Quest 3. Spel i snabba drag och många tappade bildrutor som kan göra att jag mår illa av att spela. Jag har alltid trott att mina PC-USB-C-ports inte är tillräckligt bra, eller att det finns någon inställning i moderkortets USB-buss som jag inte ställt in rätt, eller något. Du vet, den vanliga “Jag ska lista ut detta förr eller senare”-grejen.
Så på en impuls köpte jag ett PrismXR Puppis S1 förra året, och det fungerar. Det är en liten wifi-6-ruterenhet i storlek som en kaffekopp som kopplas till din pc via USB och skapar ett privat 1- till-1 wifi-nätverk mellan din Quest och din pc för Airlink. Half-Life: Alyx har aldrig sett bättre ut eller spelats bättre för mig.
Du kan köpa en av dessa prylar för 80 USD, vilket är priset för Oculus Link-kabeln ändå. Det är värt att överväga med tanke på situationen du beskrivit.
Länk-kabeln kommer att vara perfekt för dig.
Om du kan använda trådlöst är det mycket bättre, men om du får bättre prestanda med kabel använder jag den gärna.
Varje officiellt tillbehör som säljs för Quest har ett enormt påslag.
Är det något speciellt med länk-kabeln?
Jag använde tredjepartskablar ett tag och fick en officiell länk-kabel och jag kan säga… Det är samma som vilken tredjepartskabel som helst, bara 3 gånger dyrare!
Länk-kablar är okej, men när du väl har provat trådlös VR känns det så befriande att det är svårt att gå tillbaka.
Min länk-kabel fungerar perfekt.
Jag spenderade alltför mycket tid på att pilla med inställningar och forskning, oculus-länksystemet är helt dåligt oavsett kabel. Virtual Desktop är natt och dag, antingen trådlöst eller via ethernet.