Det verkar gå snabbt att åtgärda decennier av gamla sårbarheter på några veckor.
Så länge du har de nyutgivna koduppdateringarna, ja, den är patchad (för tillfället). Om din enhet blev komprometterad kan du antingen göra en fabriksåterställning och ladda om din konfiguration. Eller så kan du göra en programvaruuppgradering till den förbättrade versionen, vilket också raderade filsystemet och alla komprometterade filer.
Jag är inte säker på din definition av fullt patchad.
Har de åtgärdat de kända sårbarheterna? Kanske (även om deras track record och det aktuella dramat gör det ganska tvivelaktigt).
Det verkar snabbt att åtgärda decennier av gamla sårbarheter på några veckor.
Det finns troligen gott om kvar (som många andra leverantörer) som fortfarande väntar på att bli upptäckta.
Jag kan inte tänka mig att någon av dem någonsin kommer att gå online igen.
Helt patchad betyder att man är up-to-date så att alla sårbarheter från EOL-versioner av inbäddade produkter är åtgärdade och bara ”nya” sårbarheter som andra leverantörer också kan ha kvarstå.
Uppenbarligen bör det vara okej att borra bort enheterna, återställa alla nycklar och lösenord, ladda en supported programvaruversion och importera en känd god konfiguration.
Det känns bara för snabbt för att de skulle ha fixat så många problem.
Nästan säkert inte.
Det kommer fortfarande ut saker som är påverkade av Apache Struts-sårbarheterna från för många år sedan “oh vi visste inte att det hade Struts i sig”.