Är det verkligen nödvändigt att köpa en VPN "anonymt" för den genomsnittliga användaren?

Jag är ganska långtgående - förlåt! En sammanfattning kommer!

Jag använder för närvarande HMA för att kringgå regionala begränsningar för Netflix och liknande, och det fungerar perfekt för mig. Jag aktiverar det när jag behöver “se amerikansk ut” och använder det sällan annars. Jag är mycket “ansluten” i den meningen att jag använder alla möjliga molntjänster mellan mina olika enheter och jag använder sociala medier mycket för arbete. I stort sett har jag inga problem med att lämna en onlinefotavtryck med min dagliga webbsökning och jag gillar aktivt de riktade annonser jag får från platser som Google.

Med det sagt, har alla dessa integritetsrädslor i media och teknikbloggar fått mig att bli lite mer orolig för att kunna vara något anonym när jag vill vara det. Till exempel har jag nyligen börjat leka med XBMC och även om jag vanligtvis gillar att köpa mitt media lagligt, är jag lite irriterad över att jag inte kan använda mina iTunes-köp till det (förutom musik) och det verkar inte finnas några tjänster som tillåter mig att köpa filmer och TV-serier DRM-fria. Därför tänkte jag komplettera det med torrentning, men jag är superparanoja trots att jag bor i Kanada där det inte är lika stort problem (även om det troligen kommer bli det inom en snar framtid).

Jag har satt upp en Crunchbang-installation via virtuell box och den fungerar fint med mitt nuvarande HMA VPN (Jag startar VPN, startar VM, och den ansluter automatiskt via NAT) och visar VPN:s IP istället för min egen. Jag har även kört alla rekommenderade tester på sidomenyn och allt verkar fungera som det ska. Jag har till och med Tor igång ovanpå för allmän surfning när jag vill förbli anonym. Men eftersom jag känner mig särskilt paranoid, har jag bestämt mig för att köpa ett års abonnemang på PIA eftersom HMA har dåligt rykte för att dela användardata och PIA verkar vara den allmänna rekommendationen för det. Eftersom jag fortfarande har ungefär sex månader kvar på mitt HMA-abonnemang, tänkte jag till och med försöka kedja dem för extra redundans.

ANYWAY … många verkar rekommendera att köpa ditt abonnemang med bitcoin eller andra anonyma valutor, men det verkar som en hel del jobb för någon som bara vill ladda ner enstaka torrent från en publik tracker eller surfa med viss anonymitet när jag vill. Givet dessa omständigheter, är det verkligen nödvändigt att skapa ett bitcoinkonto bara för detta?

tl;dr
Kommer jag att skjuta mig själv i foten genom att köpa ett PIA-abonnemang med mitt kreditkort om jag bara ska använda det för offentliga torrent trackers och den enstaka privata surfningen i min virtuella maskin, eller är jag överdrivet paranoid? Jag delar inte statliga hemligheter, laddar inte ner eller distribuerar något som borde sätta mig på ett regeringsövervakningslista, eller något sådant. Jag vill bara kunna torrent i viss mån av fred.

Sammanfattning:

-Jag bor i Kanada

-Någonting “känsligt” kommer att ske inuti en VM under ett användarkonto med en falsk personlighet, och jag kommer inte att logga in på något som kan koppla det till mitt riktiga liv. Vad som händer i VM stannar i VM (förutom att jag laddar media till min mediaserver).

-Min vanliga surfning och dagliga aktivitet kommer att äga rum på min vanliga (icke-VM) Windows-installation.
-Jag använder redan HMA men är orolig för deras rykte i detta avseende.

Tack!

Redigering: formatering

Använd ett förbetalt kreditkort eller Bitcoin. Det är bara lite extra arbete för den extra sinnesfriden.

För torrent och regionomkoppling tror jag inte att det finns någon anledning att bry sig om anonym betalning.

HMA loggar, så det skulle vara värdelöst ändå, PIA gör inte, men om någon verkligen vill hitta dig så kommer de förmodligen att hitta en lösning oavsett hur du betalade för det.

Jag såg ingen anledning att dölja mitt VPN-köp. Jag använder PIA, inte för att bedriva olaglig nedladdning, utan för att min internetleverantör, Time Warner, begränsar min anslutningshastighet för vissa webbplatser som YouTube. Jag använder VPN:et 100% av tiden och även om det påverkar min totala hastighet, märker jag att det ger en smidigare internetupplevelse. Jag använder det också för att byta region.

Det är inte olagligt att använda VPN, och det bryter inte mot några användarvillkor hos Time Warner Cable, så jag såg ingen anledning att försöka dölja att jag har köpt ett.

För att svara på din fråga, nej, det är inte nödvändigt, men om du verkligen vill prenumerera så anonymt som möjligt, testa Mullvad med BTC.

För mig är det enklaste liknelsen:

Jag älskar att läsa böcker. Jag älskar att titta på filmer. Det jag inte älskar när jag läser den senaste thrillern, eller tittar på World War Z, är att någon andas ner min nacke, övervakar vad jag gör, och var jag är på väg. Jag har ingen som noterar mina matvanor, och ingen som följer efter mig när jag går ut.

Med tanke på allt detta, varför i hela friden skulle jag tolerera det från regeringar? Oavsett om jag gör något olagligt eller inte, är det verkligen ingen annans affär utom mitt eget, såvida jag inte skadar någon fysiskt eller mentalt.

Jag hade faktiskt inte ens tänkt på att använda ett förbetalt kreditkort. Jag ska kolla upp det. Tack så mycket för inputen!

De flesta välrenommerade VPN:er loggar inte. (hidemyass gör, förresten)

PIA? Är det den här?: https://www.privateinternetaccess.com/pages/reddit15

Jag använder också PIA och är otroligt nöjd med det. Jag har just nu en 30 down 5 up-anslutning och även när jag använder VPN:et får jag exakt samma hastigheter. Givetvis kan saker och ting vara lite långsammare i verkligheten än vad hastighetstestet visar, men det är värt det enligt min mening.

För att vara helt ärlig, är jag dock inte säker på att betala för en VPN kommer att dölja min identitet eller hålla mig säker med tanke på det som avslöjats på sistone (titta på er, NSA). Håller VPN:er verkligen oss säkrare mot dessa NSA-överenskommelser?

Det här alternativet är bara värt sin vikt om du kopplar det till en engångs- eller pre-paid cellulär telefon. För att göra några inköp online med de kreditkorten måste du registrera ditt telefonnummer/adress. Det är något att vara medveten om om du går vägen med förbetalt.

Det finns fall där regeringar kräver att även välrenommerade VPN:er börjar logga en viss användares aktiviteter

I så fall skulle det vara mycket snabbare och enklare för regeringen att få IP-adressen från din faktiska internetleverantör via VPN-leverantören. Jag är säker på att de skulle be dem att aktivera loggning också, men när de har identifierat din ISP är du inte längre anonym.

Inte tillgängligt i Kanada, bror. :frowning:

Redigering: Utan mycket ansträngning och möjligen en falsk amerikansk adress…

Visst, Google kommer att ha all information kopplat till ditt konto inklusive kanske din sökhistorik och Gmail-konto, men definitivt den IP-adress du använde för att registrera dig och få tillgång till tjänsten. Om Google har det, har NSA antagligen redan det. Kanske köper du bara en engångs-telefon som betalas kontant.

Jag kan inte minnas om jag behövde en adress för Voice eller inte…

Jag registrerade mig för att få gratis wifi-samtal på min telefon så att jag kunde nedgradera till en datadriven plan och fortfarande ha samtal och sms. Och jag betalar fortfarande mer än européerna för fulla tjänstensplaner :stuck_out_tongue: