Är det tillåtet att använda en VPN när man gör köp eller är det bannat?

Titel. Egentligen, av många skäl, använder jag ofta en VPN även när jag gör köp (mest med Paypal) eller bara spelar olika spel. Jag visste dock inte från början att gacha-spel hade strängare regler för hur man kan göra köp, och jag köpte ett pass utan att tänka mycket på det (För att ge lite kontext, jag bor i Italien och jag ofta ställer in min VPN-position till Amerika). Rädd, bestämde jag mig för att maila star rail kundsupport för att tydligt fråga om det är tillåtet att köpa saker med VPN på. Tyvärr var deras svar väldigt vag, nämnde aldrig VPN direkt (även när jag frågade tydligt) och sade bara att de “inte uppmuntrar/rekommenderar användning av tredjapartsprogram/verktyg vid spel eller köp” (även om jag direkt frågade om det är bannat att göra så). Denna vaghet har lämnat mig med fler frågor än svar, så jag kom hit, hoppades att någon kunde ge lite klarhet i detta utan spekulation eller vaghet. Tack i förväg för alla svar! PS: Jag vill påpeka att jag vet att när man gör oönskade köp kan kundsupport inte hjälpa, men det är väldigt annorlunda än att bli bannad eller suspenderad.

Tack för att du skickade in en tech-support fråga. För att vi ska kunna förstå situationen bäst och hjälpa dig, vänligen ge följande information:

• Specifikt problem: (Ange huvudproblem; var tydlig och lägg till bilder/inspelningar om möjligt)
  • Plattform: (PC/iOS/Android/Playstation)
  • Hur uppstod problemet, eller vad hände: (Beskriv i så mycket detalj som möjligt; lägg till bilder/inspelningar om möjligt)
  • Kan du återskapa problemet?: (JA/NEJ)
  • Felsökningssteg du testat: (Beskriv i så mycket detalj som möjligt; lägg till bilder/inspelningar om möjligt)

Jag är en bot, och detta är en automatiserad handling. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller bekymmer.