Hur viktigt är det att ha en VPN när man använder Kodi?
Behöver jag verkligen en VPN när jag använder videotillägg? Jag trodde att man bara behövde en om man använder torrents.
Hur viktigt är det att ha en VPN när man använder Kodi?
Behöver jag verkligen en VPN när jag använder videotillägg? Jag trodde att man bara behövde en om man använder torrents.
Jag har använt kodi sedan det hette xbmc i min ursprungliga Xbox. Jag har aldrig använt VPN. Jag bor också i Kanada där piratkopieringslagarna är mer avslappnade. Om jag laddar ner en film från en torrent får jag ett brev från min ISP att de är medvetna om trafiken men de ägnar sig inte åt att lämna ut kundinformation. Jag får aldrig det för kodi dock.
Ingen särskilt med debrid-leverantörer med SSL på
Jag är i USA, så min erfarenhet är begränsad till denna region.
För torrentar, alltid VPN. För Kodi, inte nödvändigt i min personliga erfarenhet.
Jag har Comcast och har aldrig fått en varningslista. Jag har använt fil-låsladdningar och Kodi i nästan tio år utan VPN.
Jag har Comcast som min ISP och jag märkte att de begränsar din anslutning beroende på vad du gör och hatar strömmande videor. Utan en VPN är vissa dagar/tider omöjliga att titta på något. De vet att du strömmar video och saktar ner anslutningen. Använd en VPN och det stoppade helt.
Det finns vissa tillägg som kräver att du kringgår geolokationskontroller, så det kan vara till hjälp ur det perspektivet. Jag skulle rekommendera en för sekretessskäl ensam, dock.
Beror på vilket land du bor i.
En VPN kommer i princip att dölja vad du gör för din ISP, så om du använder torrents, då ser de inte det och skickar inte ut någon varning. De flesta videotillägg jag ser används dock är forks av Exodus som fungerar genom att skrapa videolänkar från de där kluriga videoströmmande sidorna, dessa behöver inte nödvändigtvis en VPN.
Det faller slutligen på ISP. Vilken ISP har du valt att ge dina pengar varje månad? Jag inser att många av oss inte har några val i detta avseende men ställ dig själv denna fråga: litar du på din ISP med dina personuppgifter? Om “nej” då tror jag att du har ditt svar.
Inte direkt men jag använder en ändå bara för säkerhets skull.
Jag använder real debrid som använder https. Det borde vara allt du behöver.
Du behöver egentligen inte det. Det beror på vilken tillägg du använder.
Jag har aldrig blivit tagen för streaming, men en VPN är alltid en bra idé. Du kan få ett livstidskonto från teknikens deal-sajter för under 100 dollar. Jag lämnar aldrig hemifrån utan det… skit till och med min telefon är krypterad.
Det är ett måste enligt mig. Din ISP kommer att spåra vad du gör. Om du laddar ner eller streamar innehåll olagligt kommer du att flaggas och så småningom varnas, och om du fortsätter kan du bli bötesbelagd. Inte bara det, om du kopplar till servrar du inte känner till och delar innehåll olagligt kan de också spåra vad du gör och till och med försöka attackera ditt nätverk. En tumregel är att alltid koppla till VPN om du planerar att streama eller ladda ner med ett Kodi-tillägg.
Om jag är i Australien, behöver jag en VPN för Kodi?
Har aldrig använt en men nu är jag orolig.
Nej, aldrig använt det. RD säker port hjälper med sekretess.
Håll dig helt enkelt borta från torrents eller använd RD som mellanhand.
Du borde inte ha några problem med ISP som använder Direkta nedladdningslänkar, jag har aldrig haft det ens innan jag använde RD.
Kanske prova att säkra dina DNS-frågor med en krypterad sådan om du inte redan gjort det. Jag använder Cloudflares 1.1.1.1/1.0.0.1 på min router. Blokada-appen i Android kan hjälpa till med det, DNSCloak i iOS eller DNSCrypt Proxy med annat på enheten om du inte ställer in DNS manuellt.
Jag streamar bara, jag behöver inte ladda ner för min del.
Wow, detta var något jag behövde se.
Jag har betalat ungefär €80 per år de senaste åren för VyprVpn, jag bor på en avlägsen ö som tillhör Spanien (som jag tror har några av de mest slappa piratkopieringslagarna) och min tjänsteman har en väldigt liten kundbas (en % av de 100 000 som bor på ön)
Jag har alltid tyckt att VPN är ett extra besvär (att dela media mellan enheter förvirrade av olika IP-adresser, Netflix blockerades etc.) men jag fortsatte med det av rädsla för repressalier.
Så ingen här har argumenterat för att faktiskt behöva en VPN? Jag är glatt överraskad.
Om du använder premiumise eller Real Debrid, nej. Om du inte gör det så har jag funnit att det är värt att ha på grund av ISP-blockeringar och/stom juridiska utmaningar.
Om du är i Storbritannien skulle jag säga ja. ISP:erna blockerar de flesta länkar och VPN löser det.
Om du håller dig till privata tracker, kommer du inte att få brev från din ISP. Sedan jag började använda privata tracker för 10 år sedan har jag inte fått ett enda brev.