Är det möjligt att ställa in VPN för hemmanätverk?

Jag vill konfigurera något som liknar OpenVPN men på mitt eero-nätverk så att jag kan få tillgång till mitt hemnätverk från vilken plats som helst. Finns det några lösningar för detta med eero?

Jag satte upp en Raspberry PI med OpenVPN. När den är inställd, bara koppla in Raspberry Pi till eero (eller till en switch som är ansluten till eero). Du vill skapa en reservation i eero så att Pi alltid får samma IP och öppna port 1194. Jag följde denna guide vilket var ganska enkelt att ställa in.

Det finns inget inbyggt i eero. Gör en sökning i denna /r för vpn. Detta problem har uppstått men jag kan inte minnas resultatet.

Många hemrouter kan flashas med firmware som tomato eller Merlin vilket lägger till VPN-stöd.

Jag tyckte Raspberry Pi-alternativet var det enklaste (eftersom jag hade en liggande), men du kan också installera en OpenVPN-server på vilken maskin som helst som alltid är på och ansluten till ditt nätverk.

+1 på detta och jag har använt OpenVPN på båda sätten. Här är en lite mer teknisk genomgång.

Jag får titta närmare på detta, tack.

Jag vet att det inte finns något inbyggt, men kanske någon känner till ett tredjepartsprogram som kan fungera för vilket nätverk som helst som jag inte känner till.

Det finns inget som körs på eeros själva, men du kan ställa in en raspberry pi eller någon annan liten dator och köra OpenVPN Server på den. Jag har för närvarande en enhet som kör OpenVPN Server i mitt nätverk och jag kan ansluta till den på distans genom att konfigurera rätt port forwarding på eero för att passera rätt port till servern.

Ett trevligt skript för att ställa in på en Ubuntu-enhet finns här: https://www.cyberciti.biz/faq/howto-setup-openvpn-server-on-ubuntu-linux-14-04-or-16-04-lts/

Sedan är det bara att vidarebefordra rätt port från utsidan till din Linux-enhet.