Jag frågade i ett annat inlägg om den bästa arbetsordningen för att koppla VPN så att jag kan titta på mitt lokala lag på våra Apple TV-enheter i huset.
Sidofråga, men är det möjligt att låta en specifik app alltid dirigera via en VPN-klient som är inställd på Firewalla?
Det är i princip så att allt vi gör på Apple TV går ut via WAN som vanligt, men om vi laddar MLB.tv-appen så går den alltid ut via VPN?
Så jag trodde att du kunde göra det genom att gå till dina flöden för den enheten och du har möjlighet att styra, men precis som jag just kollade på min så ger det inte möjlighet att styra en viss trafik genom VPN, så jag antar att du inte kan.
Det jag tidigare använde för sportstreaming på Apple TV. (Såvitt jag vet, fungerar detta inte för alla streamingtjänster. Jag kunde inte få Netflix att visa internationellt innehåll.)
Genom att använda nätverksflöden identifierade jag servrar som MLB/Sportsnet/etc. använder och lade till dem i en målgrupp.
För vad det är värt, lanserade Yes Network precis sin direkta till konsumentens strömningstjänst för Yankees-matcher idag. Det är förmodligen dyrare än MLB.TV/VPN-metoden, men jag ville bara nämna det ifall du inte var medveten.
Jag gjorde det nyligen, välj bara den specifika flödet, välj Routing längst ner och välj enheten och VPN-gränssnittet. Du kan också skapa en målgrupp på webbsidan med flera domäner och ställa in en Routing för att använda den målgruppen och välja VPN-gränssnittet.